Utorak, 10.10.2017 | 16:55
IZVOR: espreso.rs

FOTO/VIDEO: NAUČNICI otvorili "VRATA PAKLA" u središtu ZEMLJE!

Mnogi vjeruju da se mnogo više zna o dalekim galaksijama udaljenim svjetlosnim godinama i drugim planetama, nego o samoj planeti Zemlji i onome što se nalazi ispod njene površine.

Foto: Pixabay.com

Naučnici su iskopali ekstremno duboku rupu u središtu zemlje koja se prostire čak 12 km ispod površine Zemlje i doseže mnogo dalje od najdublje tačke Okeana koja se nalazi na 11 km dubine.

Mnogi vjeruju da se mnogo više zna o dalekim galaksijama udaljenim svjetlosnim godinama i drugim planetama, nego o samoj planeti Zemlji i onome što se nalazi ispod njene površine, a ova grupa naučnika je riješila i to da promijeni.

Foto: Pixabay.com

Ova superduboka rupa pod nazivom "Kola" je najdublja vještačka tvorevina na zemlji, koja je prokopana uz pomoć bušilice nevjerovatne dužine od čak 12 km, još davne 1989. godine.

Zahvaljujući ovom eksperimentu nakon skoro više od dvije decenije naučnici su došli do mnogih saznanja.

1. Pronašli su ogromne količine vode

2. Velike količine gasova kao što su: helijum, vodonik, azot i čak i karbondioksid

3. Jedno od najvećih iznenađenja je bilo to što su otkrili da ispod granita nema nikakvih stijena, iako se pretpostavljalo da je to sljedeći sloj

4. Pronašli su fosile u granitu, na čak 6.700 metara ispod površine Zemlje

5. Otkrili su da temperatura na toj dubini iznosi čak 180 stepeni celzijusa, zahvaljujući kojoj je ova rupa i dobila naziv "Vrata Pakla"

6. Zasigurno najveće otkriće ovog istraživanja bio je pronalazak mikroskopskog fosila planktona starog preko dva biliona godina, pronađenog miljama ispod same površine Zemlje.

Ovaj projekat je zvanično ugašen 2005. godine, ostavljajući samo jednu metalnu građevinu koja nas podsjeća da je projekat ikada i postojao.

Prvi SIMPTOMI već na ROĐENJU: Koliko su RIJETKE bolesti u Crnoj Gori ČESTE?

Četvrtak, 14.12.2017 | 16:10

Sve ono sa čim ne dolazimo često u dodir ili nismo dovoljno informisani, daje nam za pravo da pomislimo da to oko nas i ne postoji.

U ZAGRLJAJU druge: Bred Pit u vezi sa jednom od NAJPOŽELJNIJIH dama u Holivudu?

Četvrtak, 14.12.2017 | 16:03

Nova ljubav na pomolu?

NEPOZNATA strana života slavnog fudbalera: Spasio brata iz PAKLA DROGE

Četvrtak, 14.12.2017 | 15:33

O životu Kristijana Ronalda čini se da se sve zna.

CEDIS: Palo preko 130 STUBOVA

Četvrtak, 14.12.2017 | 15:10

Kombinacija po mrežu izuzetno nepovoljnih meteo-uslova (težak, vlažan snijeg i obledica), koji su aktuelni ove sedmice, izazvali su oštećenja na djelovima mreže sa koje se napaja seoski kraj  opština Pljevlja, Šavnik i Žabljak, saopšteno je iz Crnogorskog elektroprenosnog sistema (CEDIS).

BOJAN DUBLJEVIĆ: Radonjić je imao ključnu ulogu u mom razvoju

Četvrtak, 14.12.2017 | 14:46

Centar crnogorske košarkaške reprezentacije i španske Valensije, Bojan Dubljević, kazao je da je Dejan Radonjić, sa kojim je sarađivao u Budućnosti i reprezentaciji, imao ključnu ulogu u njegovom razvoju.

KIC: Promocija “Cjelokupnih djela Marka Miljanova Popovića u sedam knjiga”

Četvrtak, 14.12.2017 | 14:29

Promocija “Cjelokupnih djela Marka Miljanova Popovića u sedam knjiga” biće organizovana u subotu, 16.decembra u Velikoj sali KIC-a “Budo Tomovič” od 18 sati.

NIKAKO IH NE IGNORIŠITE: Ovo je pet znakova hroničnog umora

Četvrtak, 14.12.2017 | 14:14

Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno.

KOTOR: Pronađena mrtva MORSKA KORNJAČA

Četvrtak, 14.12.2017 | 13:38

Leš mlađe jedinke glavate kornjače (Caretta caretta) u poodmaklom stadijumu raspadanja pronađen je na plaži u Glavatima u Kotoru, a razlog uginuća nije jasno vidljiv.

ZDRAVSTVENI PROBLEMI: Edita Aradinović mora na operaciju

Četvrtak, 14.12.2017 | 13:21

Jedna od popularnijih mladih pjevačica nije se ni nadala da će morati da napravi pauzu sa nastupima i svoju karijeru stavi po strani i to zbog zdravstvenih problema. Edita Aradinović mora hitno na operaciju.

BRANILI SE ĆUTANJEM: Beranci uhvaćeni sa oko 40kg skanka