Srijeda, 14.02.2018 | 21:05
IZVOR: b92.net

JUŽNO OD JAPANA: Otkrivena vulkanska kupa, može da izazove katastrofu

Jedna od najvećih vulkanskih kupa na svijetu otkrivena je u podvodnom vulkanu južno od Japana, što sugeriše da se unutar nje nalazi ogromna količina magme.

Foto: Thinkstock

Njena struktura formirana je tokom supererupcije koja se na tom mjestu dogodila prije 7.300 godina ostavljajući šupljinu veličine 12 kilometara.

Smatra se da je ta erupcija zbrisala drevnu kulturu Jomona, koja je tada nastanjivala južno japansko ostrvo Kjušu.

Supererupcije su rijetke, ali razarajuće i mogu imati globalni uticaj zbog velike količine vulkanskog pepela i hemikalija koje izazivaju "vulkansku zimu".

Istraživači koji su došli do ovog otkrića ističu da postoji vjerovatnoća da dođe do supererupcije na istom mjestu, pri čemu se oslobađa nevjerovatna količina magme pri samo jednoj eksploziji.

"Iako je vjerovatnoća da dođe do gigatske erupcije jedan odsto u narednih 100 godina, procjenjuje se da bi broj žrtava mogao da bude 100 miliona u najgorem mogućem scenariju“, ističe profesor Jošijuki Tacumi.

Na osnovu rezultata tri istraživanja koja su sprovedena tokom 2017. godine, prodesor Tacumi i njegov tim istraživali su kalderu vulkana. Kaldera je krater koji se formira urušavanjem vulkanske kupe nakon vulkanse erupcije, piše Independent.

Tada je i otkrivena vulkanska kupa koja se nastavlja na kalderu. Analizirajući kamenje iz kupe otkriveno je da je nastalo od stvrdnute lave, daleko manjom erupcijom od one koja se dogodila prije 7.300 godina.

Nakon daljeg istraživanja ustanovljena je rastuća količina magme. Naučnici navode da to ne znači da je sljedeća erupcija odmah iza ugla, ali bi komora magme mogla da izazove ozbiljnu erupciju.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Scientific Report, a profest Tacumi planira da u martu posjeti ovo mjesto kako bi potvrdio rezultate.

OSTALE VIJESTI

FOTO: OVDJE boravi KRALJEVSKA porodica: Kensingtonska palata sada otvorena i za VJENČANJA

Srijeda, 23.01.2019 | 21:57

U Kensingtonskoj palati, gdje su nekada živjeli princ Harry i vojvotkinja Meghan, a gdje još uvijek borave princ William, vojvotkinja Kate i njihova djeca, možete se vjenčati.

Prvi put je SKOČILA padobranom kada je imala 90 godina: Ova BAKA inspiriše žene širom svijeta

Srijeda, 23.01.2019 | 21:30

Amerikanka Phyllis Sues postala je inspiracija ženama širom svijeta zbog svog načina života. Ona ima 95 godina i piše svoju prvu knjigu “20 savjeta kako promijeniti život”

VIDEO: Ruski PUKOVNIK, učenik STALJINOVOG telohranitelja, NAJOBUČENIJI MAJSTOR ruske borilačke vještine

Srijeda, 23.01.2019 | 21:15

Ruski sistem, odnosno sistema, kako je Rusi nazivaju, iako stara vještina, dobro je rješenje za izazove koje nameće moderan način života. Sa svojim specifičnostima donosi niz prednosti u odnosu na većinu borilačkih vještina jer, između ostalog, nudi specijalizovane vježbe snage kombinovane sa kretanjem i disanjem različitom brzinom.

Praktični SAVJETI: Evo kako da SPRIJEČITE da se STAKLA na autu tokom noći NE ZAMRZNU

Srijeda, 23.01.2019 | 20:37

Ako i vama nema goreg nego kad ujutro prije posla morate da skidate led s vjetrobrana, dobra vijest je da postoje trikovi pomoću kojih ćete spriječiti da staklo uopšte zamrzne.

VIDEO: Odveli tetku na KUGLANJE, ni slutili nisu šta će se desiti: Na kraju više ŠTETE nego ZABAVE

Srijeda, 23.01.2019 | 15:11

Da nisu sve žene talentovane za kuglanje pokazuje i ovaj šaljivi snimak, prenosi Lajk.HR.

Nakon prijave o fizičkom napadu: UHAPŠEN napadač Fulama

Srijeda, 23.01.2019 | 22:10

Napadač Fulama Abubakar Kamara uhapšen je pošto je policija dobila prijavu da se dogodila tuča u trening centru londonskog kluba.

Iguain i zvanično u Čelsiju: ''Nadam se da ću opravdati očekivanja, jedva ČEKAM da zaigram''

Srijeda, 23.01.2019 | 21:57

Gonzalo Iguain i definitino je od večeras na pozajmici u Čelsiju.

Srijeda, 23.01.2019 | 21:57

Braun pušten je iz pritvora, tužiće djevojku koja ga je lažno optužila za SILOVANJE

Srijeda, 23.01.2019 | 21:37

Pjevač Kris Braun pušten je iz pritvora u Parizu nakon što ga je neimenovana žena optužila za brutalno silovanje. Protiv njega neće biti podignuta optužnica, prenosi Foks njuz.

Srijeda, 23.01.2019 | 21:30

Srijeda, 23.01.2019 | 21:15

Putnika manje nego u TIVTU: AERODROM u PODGORICI treći među NAJBRŽE rastuće vazdušne luke u regionu

Srijeda, 23.01.2019 | 21:03

Podgorica je lani imala porast prometa od 14,5%, što je stavlja na treće mjesto među najbrže rastućim vazdušnim lukama.

Srijeda, 23.01.2019 | 20:37

Sada i zvanično: Poznata pjevačica postala i GLUMICA: Dobila ULOGU u KULTNOJ PREDSTAVI

Srijeda, 23.01.2019 | 20:02

Od sad će moći da kaže da je pjevačice i glumica.

Potraga za FUDBALEROM se i danas nastavljena: "Nažalost, zaista mislim da nema nikakve nade"

Srijeda, 23.01.2019 | 19:36

Potraga za Emilijanom Salom i danas je nastavljena, ali šef spasilačkog tima Džon Ficdžerald kaže da je nesuđeni igrač Kardifa imao male šanse da preživi.