Srijeda, 14.02.2018 | 21:05
IZVOR: b92.net

JUŽNO OD JAPANA: Otkrivena vulkanska kupa, može da izazove katastrofu

Jedna od najvećih vulkanskih kupa na svijetu otkrivena je u podvodnom vulkanu južno od Japana, što sugeriše da se unutar nje nalazi ogromna količina magme.

Foto: Thinkstock

Njena struktura formirana je tokom supererupcije koja se na tom mjestu dogodila prije 7.300 godina ostavljajući šupljinu veličine 12 kilometara.

Smatra se da je ta erupcija zbrisala drevnu kulturu Jomona, koja je tada nastanjivala južno japansko ostrvo Kjušu.

Supererupcije su rijetke, ali razarajuće i mogu imati globalni uticaj zbog velike količine vulkanskog pepela i hemikalija koje izazivaju "vulkansku zimu".

Istraživači koji su došli do ovog otkrića ističu da postoji vjerovatnoća da dođe do supererupcije na istom mjestu, pri čemu se oslobađa nevjerovatna količina magme pri samo jednoj eksploziji.

"Iako je vjerovatnoća da dođe do gigatske erupcije jedan odsto u narednih 100 godina, procjenjuje se da bi broj žrtava mogao da bude 100 miliona u najgorem mogućem scenariju“, ističe profesor Jošijuki Tacumi.

Na osnovu rezultata tri istraživanja koja su sprovedena tokom 2017. godine, prodesor Tacumi i njegov tim istraživali su kalderu vulkana. Kaldera je krater koji se formira urušavanjem vulkanske kupe nakon vulkanse erupcije, piše Independent.

Tada je i otkrivena vulkanska kupa koja se nastavlja na kalderu. Analizirajući kamenje iz kupe otkriveno je da je nastalo od stvrdnute lave, daleko manjom erupcijom od one koja se dogodila prije 7.300 godina.

Nakon daljeg istraživanja ustanovljena je rastuća količina magme. Naučnici navode da to ne znači da je sljedeća erupcija odmah iza ugla, ali bi komora magme mogla da izazove ozbiljnu erupciju.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Scientific Report, a profest Tacumi planira da u martu posjeti ovo mjesto kako bi potvrdio rezultate.

On je rođen pod SREĆNOM ZVIJEZDOM: Za pola godine čovjek osvojio ŠEST MILIONA DOLARA na LUTRIJI

Srijeda, 23.05.2018 | 08:57

Muškarcu iz Kalifornije se baš posrećilo. Za šest mjeseci postao je bogatiji za više od šest miliona dolara odigravši četiri lutrije.

NE BACAJTE peteljke od jagoda: Nećete vjerovati koliko su LJEKOVITE!

Srijeda, 23.05.2018 | 08:42

Sezona je jagoda, a peteljke nemojte bacati. Evo čemu vam one mogu poslužiti!

PROMJENLJIVO i NESTABILNO: Pogledajte kakvo nas vrijeme očekuje do KRAJA DANA!

Srijeda, 23.05.2018 | 06:59

Evo kakvo nas vrijeme očekuje danas, kao i kakvo je stanje na putevima.

VIDEO: POSTAO HIT NA INTERNETU: Greškom ušao u žensku svlačionicu, žene mu priredile ovo!

Utorak, 22.05.2018 | 20:41

San svakog muškarca, za njega se pretvorio u noćnu moru!

DA LI ZNATE? Ovo je najzeleniji grad u Evropi!

Utorak, 22.05.2018 | 20:23

Najzeleniji grad u Evropi zaslužio je počasnu titulu zahvaljujući tome što 40 odsto površine prekrivaju zelene površine, sa čak oko osam miliona stabala.

SAOBRAĆAJNA NESREĆA NA SJEVERU: Vozač kamiona u pritvoru, ČETIRI osobe stabilno!

Utorak, 22.05.2018 | 20:01

Do udesa je došlo kada je vozač jednog kamiona naglo zakočio pošto se u tom trenutku na put ispred njega odronila velika količina kamenja.

PROBAJTE: Ovo je NAJBOLJI recept za tzatziki sos!

Utorak, 22.05.2018 | 19:46

Probajte recept za ovaj odličan grčki sos koji možete da služite uz jela sa roštilja ili giros.

PJESMA ZA PRVI PLES: Ovu NUMERU su izabrali Princ Hari i Megan Markl!

Utorak, 22.05.2018 | 19:29

Sudeći prema informacijama koje pristižu iz minuta u minut, večernji prijem koji je princ Čarls organizovao nakon kraljevskog vjenčanja u čast Harija i Megan pretvorio se u ludu zabavu.

DA LI JE ISKRENO? Ovako se Mark Zakerberg izvinio KORISNICIMA zbog curenja ličnih podataka!

Utorak, 22.05.2018 | 18:47

Samo, da li je iskreno?

NEĆETE VJEROVATI: Evo koje sve NEOBIČNE stvari psi mogu da nauče!

Utorak, 22.05.2018 | 18:25