Utorak, 10.04.2018 | 16:15
IZVOR: blic.rs/bbc.com

IZNENAĐUJUĆE otkriće: Naučnici utvrdili da više od polovine našeg tijela NIJE LJUDSKO

Naučnici su utvrdili da više od pola našeg tijela uopšte nije ljudsko! Ljudske ćelije, prema njima, čine samo 43 procenata ukupnog broja ćelija našeg tijela, dok ostatak čine mikroskopske kolonije.

Foto: mjeksiaisilami.com

Razumijevanje ove naše skrivene polovine – našeg mikrobioma, odnosno ekološke zajednice mikroorganizama u tijelu – rapidno transformiše shvatanje različitih oboljenja, od alergija do Parkinsonove bolesti, što može dovesti do novih, inovativnih tretmana.

Takođe se nameće pitanje šta uopšte znači „biti čovjek“.

-Oni (mikroorganizmi) su ključni za naše zdravlje. Vaše tijelo ne činite samo vi – kaže profesorka Rut Lej, direktorka odjeljenja za nauku o mikrobiomima na Institutu Maks Plank.

Koliko god da se perete, skoro svaka pukotina ili otvor na vašem tijelu prekriven je mikroskopskim organizmima. Tu spadaju bakterije, virusi, gljivice i arheje (organizmi koji su prvobitno pogrešno klasifikovani kao bakterije).

Najveća koncentracija ovog mikroskopskog života je u mračnim dubinama naših kiseonika lišenih crijeva.

-Više ste mikrob nego čovjek – kaže profesor Rob Najt, sa Univerziteta Kalifornija u San Dijegu.

Prvobitno se smatralo da su naše ćelije brojčano nadmašne sa 10:1.

-To je promijenjeno, jer je više 1:1, pa je trenutna procjena da ste oko 43 procenata čovjek, ako brojite sve te ćelije – ističe Najt.

Ali, genetski smo još više nadjačani. Ljudski genom – set genetskih instrukcija za ljudsko biće – sastoji se od oko 20.000 instrukcija koje zovemo genima.

Ali dodajte sve te gene u naš mikrobiom zajedno i izaći će brojka između 2-20 miliona mikrobioloških gena.

- Mi nemamo samo jedan genom, geni našeg mikrobioma predstavljaju suštinski drugi genom, koji uvećava aktivnost našeg sopstvenog. Ono što nas čini ljudima po mom mišljenju je kombinacija našeg sopstvenog DNK, plus DNK naših mikroba iz stomaka – rekao je profesor Sarkis Mazmanijan, mikrobiolog sa Kalteka.

Bilo bi naivno misliti da nosimo okolo toliko mnogo mikrobiološkog materijala bez interakcije ili bilo kakvog uticaja na naše tijelo.

Nauka brzo otkriva ulogu mikrobioma u probavi, regulisanju imunog sistema, zaštiti protiv bolesti i proizvodnji ključnih vitamina.

- Otkrivamo kako ova sićušna stvoranja totalno transformišu naše zdravlje, na načine koji su dosad bili nezamislivi – kaže Najt.

Naša veza sa mikrobima je uveliko “borbena”. Antibiotici i vakcine su oružje koje je spasilo mnogo života. Ali, neki istraživači su zabrinuti da naš napad na mikroorganizme šteti “dobrim bakterijama”, piše BBC.

- Posljednjih 50 godina smo veoma uspješno eliminisali infektivne bolesti. Ali, svjedoci smo ogromnog i zastrašujućeg povećanja autoimunih oboljenja i alergija – ističe prof. Lej.

Mikrobiom se takođe povezuje sa bolestima poput inflamatorne bolesti crijeva, Parkinsonove bolesti, dejstvom lekova protiv raka, gojaznošću i čak depresijom i autizmom.

IZNENADIĆETE SE: Otkrivena prava vrijednost BITCOINA

Srijeda, 25.04.2018 | 19:26

Koristeći različite pretpostavke ekonomisti su otkrili pravu vrijednost Bitcoina.

ČETVRTAK: U ovim crnogorskim opštinama biće VIŠESATNA ISKLJUČENJA!

Srijeda, 25.04.2018 | 19:08

Zbog planiranih radova na mreži u četvrtak, 26. aprila, bez napajanja električnom energijom će ostati:

VISOKE TEMPERATURE POČELE: Naučite da rashladite automobil za samo 10 sekundi

Srijeda, 25.04.2018 | 18:52

Visoke temperature već su počele, a neprijatnost koju osjećate prilikom ulaska u zagrijani automobil, pomoću ovog trika će nestati.

OSUMNJIČEN PODGORIČANIN: Švercovao 360 kilograma skanka iz Albanije

Srijeda, 25.04.2018 | 18:38

Podgoričanin P.Đ. (45) uhapšen je danas zbog sumnje da je prokrijumčario 361,03 kilogram skanka iz Albanije u Crnu Goru, saopšteno je iz Uprave policije. Granična policija Ulcinja i Jedinica za elektronsko osmatranje i operativnu podršku SGP-a, na brdu Stegvaš otkrili su pomenutu drogu.

PODRŠKA MLADIM TALENTIMA: Cadmus Cineplex vas poziva na nastup lokalnog benda STRENGER TRIO

Srijeda, 25.04.2018 | 18:04

Cadmus Cineplex poziva sve ljubitelje dobrog zvuka na nastup lokalnog benda STRENGER TRIO, koji će se održati u četvrtak u 20h u sali 3 bioskopa, kao dio programa podrške mladim talentima.

KRATAK PSIHOLOŠKI TEST: Ono što prvo vidite na slici otkriva šta vas čeka u budućnosti

Srijeda, 25.04.2018 | 17:55

Ovaj prost psihološki test će vam pomoći da utvrdite ko ste zaista, šta vam je potrebno od života i kako da postignete svoje ciljeve. Sve zavisi od prve stvari koju ste vidjeli na slici.

OSUĐENE NA SAMOĆU: Žene u ovom znaku ZODIJAKA teško nalaze partnere

Srijeda, 25.04.2018 | 17:36

Ali ne očajavajte...

RANJEN MUŠKARAC: Upucan VOĐA navijača Crne Gore

Srijeda, 25.04.2018 | 17:27

Policija intenzivno radi na rasvijetljavanju ovog slučaja.

VIDEO: OVAJ PAPAGAJ JE POSTAO ZVIJEZDA: Pogledajte gdje se "ušuškao"

Srijeda, 25.04.2018 | 17:20

Bravo majstore!

VIDEO: NAPRAVILI JOJ IZNENAĐENJE: Radila je kao domar u školi, a onda su đaci otkrili njenu tajnu!

Srijeda, 25.04.2018 | 17:20