Utorak, 10.04.2018 | 16:15
IZVOR: blic.rs/bbc.com

IZNENAĐUJUĆE otkriće: Naučnici utvrdili da više od polovine našeg tijela NIJE LJUDSKO

Naučnici su utvrdili da više od pola našeg tijela uopšte nije ljudsko! Ljudske ćelije, prema njima, čine samo 43 procenata ukupnog broja ćelija našeg tijela, dok ostatak čine mikroskopske kolonije.

Foto: mjeksiaisilami.com

Razumijevanje ove naše skrivene polovine – našeg mikrobioma, odnosno ekološke zajednice mikroorganizama u tijelu – rapidno transformiše shvatanje različitih oboljenja, od alergija do Parkinsonove bolesti, što može dovesti do novih, inovativnih tretmana.

Takođe se nameće pitanje šta uopšte znači „biti čovjek“.

-Oni (mikroorganizmi) su ključni za naše zdravlje. Vaše tijelo ne činite samo vi – kaže profesorka Rut Lej, direktorka odjeljenja za nauku o mikrobiomima na Institutu Maks Plank.

Koliko god da se perete, skoro svaka pukotina ili otvor na vašem tijelu prekriven je mikroskopskim organizmima. Tu spadaju bakterije, virusi, gljivice i arheje (organizmi koji su prvobitno pogrešno klasifikovani kao bakterije).

Najveća koncentracija ovog mikroskopskog života je u mračnim dubinama naših kiseonika lišenih crijeva.

-Više ste mikrob nego čovjek – kaže profesor Rob Najt, sa Univerziteta Kalifornija u San Dijegu.

Prvobitno se smatralo da su naše ćelije brojčano nadmašne sa 10:1.

-To je promijenjeno, jer je više 1:1, pa je trenutna procjena da ste oko 43 procenata čovjek, ako brojite sve te ćelije – ističe Najt.

Ali, genetski smo još više nadjačani. Ljudski genom – set genetskih instrukcija za ljudsko biće – sastoji se od oko 20.000 instrukcija koje zovemo genima.

Ali dodajte sve te gene u naš mikrobiom zajedno i izaći će brojka između 2-20 miliona mikrobioloških gena.

- Mi nemamo samo jedan genom, geni našeg mikrobioma predstavljaju suštinski drugi genom, koji uvećava aktivnost našeg sopstvenog. Ono što nas čini ljudima po mom mišljenju je kombinacija našeg sopstvenog DNK, plus DNK naših mikroba iz stomaka – rekao je profesor Sarkis Mazmanijan, mikrobiolog sa Kalteka.

Bilo bi naivno misliti da nosimo okolo toliko mnogo mikrobiološkog materijala bez interakcije ili bilo kakvog uticaja na naše tijelo.

Nauka brzo otkriva ulogu mikrobioma u probavi, regulisanju imunog sistema, zaštiti protiv bolesti i proizvodnji ključnih vitamina.

- Otkrivamo kako ova sićušna stvoranja totalno transformišu naše zdravlje, na načine koji su dosad bili nezamislivi – kaže Najt.

Naša veza sa mikrobima je uveliko “borbena”. Antibiotici i vakcine su oružje koje je spasilo mnogo života. Ali, neki istraživači su zabrinuti da naš napad na mikroorganizme šteti “dobrim bakterijama”, piše BBC.

- Posljednjih 50 godina smo veoma uspješno eliminisali infektivne bolesti. Ali, svjedoci smo ogromnog i zastrašujućeg povećanja autoimunih oboljenja i alergija – ističe prof. Lej.

Mikrobiom se takođe povezuje sa bolestima poput inflamatorne bolesti crijeva, Parkinsonove bolesti, dejstvom lekova protiv raka, gojaznošću i čak depresijom i autizmom.

OSTALE VIJESTI

Sa ovim se svakodnevno KUPATE, a i ne znate koliko je OPASNO: Kada ovo pročitate, SVE ĆE VAM BITI JASNO

Nedjelja, 16.12.2018 | 09:30

Kad uskočite pod tuš jedina želja je da se osjećate svježe i čisto nakon njega. Zar ne? Najveći brolj ljudi se oslanja na sunđer za tuširanje, lufu, a neki na staru dobru metodu - sapun ili malo kupke u ruke i trljaj. Ako ste zavisnici od lufe, trebalo bi da ponovo razmislite koliko ste čisti poslije tuširanja.

Smanjuje umor, liječi anksioznost i alergije: Isprobajte ovu TEHNIKU DISANJA i PREPORODIĆETE SE!

Subota, 15.12.2018 | 21:52

Postoje mnoge tehnike disanja ali Buteyko tehnika disanja se posebno preporučuje asmatičarima

VIDEO: Žene se sve više odlučuju za CARSKI REZ: Pogledajte kako izgleda ovaj POROĐAJ od samog početka do kraja

Subota, 15.12.2018 | 18:02

Nekada je prirodni porođaj neizvodljiv.

FOTO: Kakva TRANSFORMACIJA za 11 MJESECI: Imala je 126 KILOGRAMA, a onda je uz ovakvu ishranu SMRŠALA DUPLO!

Subota, 15.12.2018 | 12:53

Novozelanđanka je bila zavisna od hrane, a onda je uz ovaj jelovnik drastično smršala.

NE OSTAVLJAJTE sopstveno ZDRAVLJE po strani: Ovu DRAGOCJENU TEČNOST nikako ne ZABORAVITE da PIJETE ŠTO VIŠE!

Srijeda, 12.12.2018 | 15:09

Užurbani način života natjerao je mnoge od nas da, zarad ostvarenja velikih ciljeva, sopstveno zdravlje stavimo po strani, ali i nerijetko doveo u zabludu da zdrav životni stil podrazumijeva upotrebu skupih konzmetičkih preparata i konzumaciju neobičnih napitaka.

VIDEO: Kad Nikšićanka ZAPJEVA, to sve GRMI: Tijana nastupila u "Zvezdama Granda", a evo ko joj prognozira FINALE!

Nedjelja, 16.12.2018 | 08:36

U prvom krugu "Zvezda Granda" predstavila se Tijana Jovović iz Nikšića. Ona je odabrala pjesme "Ima jedan svijet" Zorice Kondže i "Bitanga i princeza" verzija Jelene Tomašević. Na kraju nastupa osvojila je tri glasa, od Marije, Jelene i Viki.

TRAGEDIJA na ulici: Crnogorsku državljanku u Republici Srpskoj USMRTIO automobil

Nedjelja, 16.12.2018 | 08:25

Državljanka Crne Gore Anka Marinović (59) poginula je prije tri dana u saobraćajnoj nesreći kada ju je udario “BMW X5” u Novom Gradu u Republici Srpskoj, piše Dan.

Cecin sin nastavlja se POBJEDAMA u ringu: Veljko Ražnatović upisao TRIJUMF protiv Francuza u BUDVI

Nedjelja, 16.12.2018 | 09:20

Srpski bokser Veljko Ražnatović zabilježio je petu pobjedu u profi ringu pošto je bio bolji od Francuza Ibrahima Traorea. Srbin je slavio poslije 6 rundi jednoglasnom odlukom sudija.

TRAGEDIJA: Makedonski autobus SLETIO sa puta, ima POGINULIH

Nedjelja, 16.12.2018 | 09:01

Tri osobe poginule su kod Leskovca, kada je makedonski autobus, koji se kretao iz Skoplja ka Beogradu, sletio sa puta i prevrnuo se. Više od 30 putnika je povrijeđeno.

BUDVA: Pokrenut POSTUPAK protiv POLICIJSKIH SLUŽBENIKA: Nijesu pravilno obavili UVIĐAJ!

Nedjelja, 16.12.2018 | 10:30

Disciplinski tužilac Ministarstva unutrašnjih poslova pokrenuo je disciplinski postupak protiv policijskih službenika M.M. i P.Z., koji se terete da nijesu pravilno obavili uviđaj.

ABA LIGA: Budućnost poražena: Cibona bolja od "plavih" na svom terenu

Nedjelja, 16.12.2018 | 20:48

Košarkaši Budućnost Volija poraženi su u Zagrebu od Cibone 77:83 (18:15, 16:17, 23:16, 20:25) , u utakmici 11. kola ABA lige.

VIDEO: Istorijski REFERENDUM u Britaniji pretočen u FILM: Stigao trejler za film o BREXITU

Nedjelja, 16.12.2018 | 20:41

"Brexit" je nadolazeći TV film HBO-a u kojem glavnu ulogu ima neprikosnoveni Benedict Cumberbatch, a koji prati procese prije istorijskog referenduma u Velikoj Britaniji u 2016. godini.

LJUBAV, POŠTOVANJE... Beskućnik završio u bolnici, a ovako su ga njegovi VJERNI PRIJATELJI čekali CIJELU NOĆ!

Nedjelja, 16.12.2018 | 20:25

Bolničko osoblje često ima veoma stresne situacije. Spasavanje života, ali i neuspijevanje u tome su svakodnevni.

Holivudski glumac VELIKOG SRCA: Kada saznate šta već GODINAMA radi TAJNO, još više ćete ga VOLJETI

Nedjelja, 16.12.2018 | 20:07

Keanu Reeves već godinama u tajnosti donira novac dječjim bolnicama preko svoje privatne dobrotvorne organizacije.

Francuskinje ispisale ISTORIJU: Savladale Ruskinje i prvi put postale PRVAKINJE EVROPE

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:10

Rukometašice Francuske su šampionke Evrope, prvi put u istoriji.

Milan Kalinić je svima dobro poznati GLUMAC, ali nikada ne biste pogodili koje je njegovo PRAVO ZANIMANJE

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:44

Na estradi i te kako ima i onih koji "mašu" potpuno neočekivanim diplomama, poput Milana Kalinića.

Snimak iz pravoslavne crkve, oduševio na HILJADE LJUDI: Dok sveštenik krsti BEBU, ona sama hvata krst i LJUBI ga

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:24

Na snimcima sa krštenja navikli smo da uglavnom viđamo djecu koja vrište, plaču i ne žele da se odvoje od mama, ali ovaj video pokazuje da ima i beba koje sa osmjehom primaju Božiji blagoslov. I ne samo to, već više puta same ljube krst.

VIDEO: Izbjegla SMRT za dlaku: TRČEĆI najbrže što je mogla, žena sa DJETETOM umakla UDARU KAMIONA!

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:18

Kamera je prije nekoliko dana zabilježila nevjerovatnu saobraćajnu nesreću u kojoj su žena i dijete uspjeli izbjeći nalet šlepera i sigurnu smrt.

Navike koje morate ODMAH MIJENJATI: ŠEST GREŠAKA tokom ČIŠĆENJA LICA koje svakodnevno ponavljate

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:16

Mnoge dame misle da čiste kožu lica kako treba, ne znajući da prave kardinalne greške koje u stvari imaju negativan efekat. Da biste novu godinu započeli sa dobrom rutinom i besprekornom kožom lica, potrebno je da promijenite navike koje ste do sada imali. Koje su to greške, pogledajte u nastavku:

NE ODUSTAJTE od veze na daljinu: Evo gdje se krije ključ OPSTANKA VEZE koja može biti VJEČNA

Nedjelja, 16.12.2018 | 19:08

Veza na daljinu vrlo je izazovna i zahtijeva mnogo razumijevanja, odricanja i tolerancije.