Utorak, 10.04.2018 | 16:15
IZVOR: blic.rs/bbc.com

IZNENAĐUJUĆE otkriće: Naučnici utvrdili da više od polovine našeg tijela NIJE LJUDSKO

Naučnici su utvrdili da više od pola našeg tijela uopšte nije ljudsko! Ljudske ćelije, prema njima, čine samo 43 procenata ukupnog broja ćelija našeg tijela, dok ostatak čine mikroskopske kolonije.

Foto: mjeksiaisilami.com

Razumijevanje ove naše skrivene polovine – našeg mikrobioma, odnosno ekološke zajednice mikroorganizama u tijelu – rapidno transformiše shvatanje različitih oboljenja, od alergija do Parkinsonove bolesti, što može dovesti do novih, inovativnih tretmana.

Takođe se nameće pitanje šta uopšte znači „biti čovjek“.

-Oni (mikroorganizmi) su ključni za naše zdravlje. Vaše tijelo ne činite samo vi – kaže profesorka Rut Lej, direktorka odjeljenja za nauku o mikrobiomima na Institutu Maks Plank.

Koliko god da se perete, skoro svaka pukotina ili otvor na vašem tijelu prekriven je mikroskopskim organizmima. Tu spadaju bakterije, virusi, gljivice i arheje (organizmi koji su prvobitno pogrešno klasifikovani kao bakterije).

Najveća koncentracija ovog mikroskopskog života je u mračnim dubinama naših kiseonika lišenih crijeva.

-Više ste mikrob nego čovjek – kaže profesor Rob Najt, sa Univerziteta Kalifornija u San Dijegu.

Prvobitno se smatralo da su naše ćelije brojčano nadmašne sa 10:1.

-To je promijenjeno, jer je više 1:1, pa je trenutna procjena da ste oko 43 procenata čovjek, ako brojite sve te ćelije – ističe Najt.

Ali, genetski smo još više nadjačani. Ljudski genom – set genetskih instrukcija za ljudsko biće – sastoji se od oko 20.000 instrukcija koje zovemo genima.

Ali dodajte sve te gene u naš mikrobiom zajedno i izaći će brojka između 2-20 miliona mikrobioloških gena.

- Mi nemamo samo jedan genom, geni našeg mikrobioma predstavljaju suštinski drugi genom, koji uvećava aktivnost našeg sopstvenog. Ono što nas čini ljudima po mom mišljenju je kombinacija našeg sopstvenog DNK, plus DNK naših mikroba iz stomaka – rekao je profesor Sarkis Mazmanijan, mikrobiolog sa Kalteka.

Bilo bi naivno misliti da nosimo okolo toliko mnogo mikrobiološkog materijala bez interakcije ili bilo kakvog uticaja na naše tijelo.

Nauka brzo otkriva ulogu mikrobioma u probavi, regulisanju imunog sistema, zaštiti protiv bolesti i proizvodnji ključnih vitamina.

- Otkrivamo kako ova sićušna stvoranja totalno transformišu naše zdravlje, na načine koji su dosad bili nezamislivi – kaže Najt.

Naša veza sa mikrobima je uveliko “borbena”. Antibiotici i vakcine su oružje koje je spasilo mnogo života. Ali, neki istraživači su zabrinuti da naš napad na mikroorganizme šteti “dobrim bakterijama”, piše BBC.

- Posljednjih 50 godina smo veoma uspješno eliminisali infektivne bolesti. Ali, svjedoci smo ogromnog i zastrašujućeg povećanja autoimunih oboljenja i alergija – ističe prof. Lej.

Mikrobiom se takođe povezuje sa bolestima poput inflamatorne bolesti crijeva, Parkinsonove bolesti, dejstvom lekova protiv raka, gojaznošću i čak depresijom i autizmom.

ISKRENA: Evo šta Mirka Vasiljević kaže o ČETVRTOJ TRUDNOĆI!

Četvrtak, 19.07.2018 | 13:37

Glumica Mirka Vasiljević i fudbaler Vujadin Savić roditelji su troje djece, a pitanja o četvrtoj prinovi ih ne zaobilaze.

FOTO: KO JE TU ZAPRAVO KRIV: Ku*vo ostavi mi muža!

Četvrtak, 19.07.2018 | 13:19

Nova nevjerovatna scena stiže nam sa ulica naše države.

SAŠA POPOVIĆ IZMEĐU "DVIJE VATRE": Aca Lukas i Jelena Karleuša ZARATILI, a EVO šta traže od njega!

Četvrtak, 19.07.2018 | 13:17

Direktor Granda Saša Popović, koj vodi decenijama jednu od najuspješnijih muzičkih takmičenja Zvezde Granda, trenutno je u totalnom paklu zbog problema koje mu Jelena Karleuša i Aca Lukas priređuju.

NAJBOLJI USLOVI DO SADA: Raspisan poziv za projekat 1000+

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:54

Čanović je naveo da će ponuda stanova biti danas objavljena i podvukao da cijena stanova neće prelaziti 1.100 eura, i to neće biti cijena svih stanova u Podgorici.

EVOJI DAY U BUDVI

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:37

Ako voliš igrice gdje je vještina presudna Evoji je prava stvar za tebe!

VIDEO: DIVAN GEST: Vlasnik FIRME radniku poklonio AUTOMOBIL, a razlog će vas ODUŠEVITI!

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:34

Kar je kasnije novinarima rekao da je veoma zahvalan što je dobio priliku da radi.

Roman Simović na „Ljetopisu“ 21. jula

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:24

Poznati violinista, Roman Simović, nastupiće u subotu, 21. jula, od 22h, na scenu u Starom Baru, u okviru subornje večernje muzičke scene „Barskog ljetopisa“. Tom prilikom izvešće kompozicije autora kao što su: Prokofjev, Ravel, Vjenjavski, Sen-Sans i dr. Ulaz na koncert je besplatan.

Otvorena izložba slika Naoda Zorića na „Ljetopisu“

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:18

– Izložba slika crnogorskog slikara Naoda Zorića otvorena je sinoć, 19. jula u Galeriji „Velimir A. Leković“, u okviru likovnog programa „Barskog ljetopisa“. Izložbu koja obuhvata dvadesetak radova velikog formata, otvorila je dr Anastazija Miranović govoreći o podjednako fascinirajućim i ideji i tehnici ovog slikara, čija „crtačka bravuroznost“ sugeriše na paralelu sa drugim našim velikim slikarima: Gvozdenović – Tošković – Zorić.

POKAZAO DA JE "DŽEK": Evo koliki BAKŠIŠ je Ronaldo ostavio u HOTELU u Grčkoj!

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:17

Jedan od najboljih fudbalera svijeta Kristijano Ronaldo usrećio je radnike jednog hotela u Grčkoj.

"BOLI ME": Nataša Bekvalac sada se suočava sa NOVIM PROBLEMOM, nako DRAME koju je PREŽIVJELA!

Četvrtak, 19.07.2018 | 12:01

Nataša Bekvalac se malo stabilizovala nakon drame kroz koju je prošla.