Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

OTKRIVENO: Evo koga je u Podgorici gledao Žoze Murinjo

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 16:29

Defanzivac Fjorentine i reprezentacije Srbije Nikola Milenković mogao bi već u januaru da se preseli na Old Traford u transferu vrijednom 60 miliona eura.

ZLATAN IBRAHIMOVIĆ: Mislio sam da sam hrabar, ali kada sam vidio njih...

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 16:11

“Mislio sam da sam hrabar, ali ovaj tim je hrabriji od mene” , rekao je legendarni Šveđanin.

UTORAK: Višesatna isključenja STRUJE u nekoliko crnogorskih opština

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 15:38

Zbog planiranih radova na mreži, u utorak 16. oktobra, bez napajanja električnom energijom će ostati:

PROVJERITE ODMAH: Na OVOM linku možete pogledati da li je vaš FACEBOOK nalog HAKOVAN

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 15:13

Fejsbuk je svim korisnicima omogućio da odmah provjere da li im je nalog hakovan u posljednjem napadu, u kojem je ugrožena onlajn bezbjednost najmanje 29 miliona korisnika. Među ukradenim podacima su korisnička imena, kontakt informacije, mjesto življenja, mjesta s kojih su se prijavili na mrežu, lokacije, mejl adrese, brojevi telefona, pol, religija, podaci o uređajima povezanim na Fejsbuk i mnogi drugi.

Bogdanović uputio TELEGRAM saučešća povodom smrti Milene Dravić: Veliki gubitak i za crnogorsku kulturu

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 14:49

Povodom smrti velike dramske umjetnice Milene Dravić, ministar kulture Aleksandar Bogdanović uputio je telegram saučešća Vladanu Vukosavljeviću, ministru kulture i informisanja Republike Srbije, u kojem se, između ostalog, navodi:

Nesvakidašnja OBJAVA iz Srbije postala HIT u regionu: Nikola odlučio da na oglasu ponudi KUTIJU ŠIBICA!

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 14:43

U oglasima za nekretnine se zaista mogu naći ponude za najrazličitije stanove, sobe i ostale prostore za život.

Iz zatvora organizovan LANAC ZELENAŠENJA? Policija uhapsila SEDAM OSUMNJIČENIH

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 14:29

Policija je u Baru, nakon višemjesečne akcije koja se sprovodila u okviru obavještajnog projekta „Loan“, lišili slobode T.L. (50), O.L. (45), M.L. (22), T.B. (22), M.L. (44) i M.I. (24).

Kakav uspjeh za CRNOGORSKI BOKS: Mlada Bojana Gojković u FINALU šampionata Evrope

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 14:16

Talentovana Bojana Gojković boriće se za titulu juniorskog prvaka Evrope u boksu.

Marković kategoričan: Crna Gora NEMA listu osoba kojima je zabranjen ulazak u zemlju

Ponedjeljak, 15.10.2018 | 13:46

Crnogorske vlasti nemaju spisak osoba kojima je zabranjen ulazak u zemlju, kazao je premijer Duško Marković.

SUPER DIJETA za hladnije dane koji su pred nama: Izaberite PASULJ i riješite se VIŠKA KILOGRAMA