Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

Nosiće dres Zvezdinog VJEČITOG rivala: SIN košarkaške LEGENDE crveno- bijelih potpisao ugovor sa PARTIZANOM!

Petak, 14.12.2018 | 17:10

Talentovani srpski košarkaš Uroš Trifunović, sin bivšeg igrača i trenera Crvene zvezde Aleksandra Trifunovića, potpisao je profesionalni ugovor sa Partizanom.

Depozit uplati, bonuse uhvati - samo u Meridianu

Petak, 14.12.2018 | 17:06

Okušaj sreću u uzbudljivom klađenju na sportske događaje ili kazinu! Pritom u potpunosti kontrolišeš svoje izdatke i plaćaj online brzo i nekomplikovano.

Policija PRETRESLA stan i pronašla MARIHUANU: Uhapšeni MALOLJETNICI

Petak, 14.12.2018 | 17:05

Policija je u pretresu stana i prostorija koje koristi N.V. (54) pronašla 6,9 grama marihuane.

DOBRA vijest za korisnike električnih automobila: EVO za koliko će se BATERIJA puniti

Petak, 14.12.2018 | 16:54

Jedna od glavnih prepreka za još veću popularnost i rasprostranjenost električnih automobila je nepraktičnost

SUBOTA, NEDJELJA i PONEDJELJAK: Ove opštine će biti BEZ STRUJE

Petak, 14.12.2018 | 16:49

Zbog planiranih radova na mreži, u subotu, nedjelju i ponedjeljak 15, 16 i 17. decembra, bez napajanja električnom energijom će ostati:

GRADONAČELNIK Podgorice "predsjedavao" DJEČJIM PARLAMENTOM: EVO šta su mu oni poručili

Petak, 14.12.2018 | 16:24

“Ne želimo da budemo ukras, želimo da zajedno rješavamo probleme”, poručili su oni

MANJE će se čekati na PREGLED: EVO koliko specijalista dobija KLINIČKI naredne godine

Petak, 14.12.2018 | 16:01

Planiramo da u 2019. izmjestimo Psihijatrijsku i Kliniku dermatovenerologije, nabavimo novu opremu i smanjimo liste čekanja, poručio je direktor Kliničkog centra Jevto Eraković

ZABRINJAVAJUĆI podaci: Na GRANICI siromaštva 23, 6 % građana

Petak, 14.12.2018 | 15:23

Istraživanje pokazuje i da u 2017. godini 31,7 odsto djece odrasta u domaćinstvima koji imaju rizik od siromaštva

FOTO: Nije mogla da stane u AUTOMOBIL: Dženifer Lopez zbog OGROMNE HALJINE na premijeru filma stigla u KOMBIJU!

Petak, 14.12.2018 | 14:44

DŽENIFER Lopez ove je nedjelje pokorila još jedan crveni tepih.

FOTO: Princ Hari i Megan Markl odabrali dosad NEVIĐENU fotografiju sa VJENČANJA: Evo kako izgleda njihova zajednička BOŽIĆNA čestitka!

Petak, 14.12.2018 | 14:24

OD vjenčanja princa Harija i Megan Markl prošlo je gotovo osam mjeseci, no njihovi utisci, očigledno, još se nijesu slegli.