Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

Repeša nije razočaran nakon poraza: "Momci su pružili maksimum na teškom gostujućem terenu"

Petak, 22.02.2019 | 21:51

Jasmin Repeša je nakon meča sa Žalgirisom kazao da nije nezadovoljan i pored poraza.

FOTO: Posljednji pozdrav Šauliću uputila je i Marija Šerifović iz daleka: Kratkom porukom rekla je SVE!

Petak, 22.02.2019 | 21:36

Pjevačica se oglasila iz Sjedinjenih Američkih Država.

VIDEO: Za sve koji mnogo SJEDE: Vježba koja liječi BOL i dovodi liniju do savršenstva

Petak, 22.02.2019 | 21:29

Aktiviraju se mišići stomaka, leđa i unutrašnje strane butina.

Nekadašnja NBA zvijezda NEĆE MOĆI da gradi solitere u okviru hotelskog kompleksa Mediterana

Petak, 22.02.2019 | 21:07

Nekadašnja NBA zvijezda neće moći da gradi solitere u okviru hotelskog kompleksa bečićkog “Mediterana”.

Istorijsko DOSTIGNUĆE: Crna Gora preskače Kineski zid iako izgubi od Letonije

Petak, 22.02.2019 | 20:52

Crna Gora ima pobjedu više od posljednjeg rivala, koga je savladala u Rigi u prvom meču 84:75.

BRAVO MOMCI: Mladi "LAVOVI" nastavili sa SJAJNIM IGRAMA i plasirali se u FINALE

Petak, 22.02.2019 | 20:44

Muška kadetska rukometna reprezentacija Crne Gore plasirala se u finale Mediteranskog prvenstva u Egiptu.

Mitrović: "Počeli smo sporo, Ukrajina žestoko..Stabilizovali smo se i ostvarili VELIKU POBJEDU"

Petak, 22.02.2019 | 20:26

Derek Nidam je bio lider u velikom trijumfu, sa 26 poena, od čega 23 u drugom poluvremenu, u kome su “crveni” prestigli 14 poena zaostatka.

"Nije bilo toliko daleko": NASA na dobrom putu da pronađe ŽIVOT izvan ZEMLJE

Petak, 22.02.2019 | 20:19

Američka svemirska agencija NASA do sada nije pronašla dokaze da život postoji ili da može postojati na Marsu, ali njeni stručnjaci sada vjeruju da su sve bliži stvarnom otkrivanju tragova života na Crvenoj planeti.

Otkazano gostovanje Kneževića u "Ukrštenim riječima", Marković napustio emisiju

Petak, 22.02.2019 | 19:32

"Ono što me posebno brine jeste nevjerovatan pritisak od strane vlasti ali i pravosudnih organa kada je u pitanju izvještavanje medija o ovoj aferi", saopštio je Marković.

Otkrivamo: Kako TIJELO reaguje i koje su PREDNOSTI izbacivanja ŠEĆERA iz ishrane?

Petak, 22.02.2019 | 19:16

Evo šta se dešava u tijelu kada nedjelju dana ne jedete šećer.