Subota, 12.08.2017 | 10:31
IZVOR: b92.net

ASTEROID u oktobru prolazi pored Zemlje, na razdaljini devet puta BLIŽOJ od Mjeseca!

Asteroid, koga su astronomi prvi put poslije pet godina uočili pomoću ESO teleskopa u Čileu, 12. oktobra će proći pored Zemlje i "promašiti" je za samo 44.000 kilometra.

Foto: Ilustracija, express.co.uk

Asteroid 2012 TC4 ima dimenzije između 15 i 30 metara, a njegov bliski prolaz pored Zemlje biće velika prilika da astronomi saznaju više o njemu, navodi Evropska svemirska agencija.

"Mali asteroid koji će proletjeti pored Zemlje 12. oktobra pružiće naučnicima dragocjenu priliku da nauče nešto više o njegovoj orbiti i sastavu", navodi se u saopštenju.

On će se Zemlji približiti na razdaljinu koja je, otprilike, devet puta bliže od Mjeseca.

Kada je otkriven 2012. godine, asteroid je astronomima zadao veliki broj pitanja. Zbog velike orbite, znali se da neće moći da ga prate pet godina i nisu bili potpuno sigurni koliko će se približiti Zemlji. Udaljenost od 44.000 kilometara je slična razdaljini najudaljenijih satelita u orbiti.

​Naučnici ističu da bi asteroid ove veličine, ukoliko bi ušao u Zemljinu atmosferu, proizveo isti efekat kao i meteorit koji je u februaru 2013. godine pao u Čeljabinsku.

"Kampanja za posmatranje 2012 TC 4 je dio šire međunarodne inicijative koju predvodi NASA. Ova kampanja je sjajna prilika da se provjere međunarodne sposobnosti za pronalaženje i praćenje objekata u blizini Zemlje, kao i za provjeru naših mogućnosti za davanje zajedničkog odgovora na realnu prijetnju od asteroida", navela je ESA.

SPREČAVA KRAĐU VIDEO MATERIJALA: YouTube uvodi NOVI alat!

Utorak, 17.07.2018 | 21:56

YouTube je pripremio novi alat za kreatore video snimaka koji će od sada moći da vide da li je njihov video ukraden. Svaki video koji se uploaduje na ovaj servis biće skeniran i čekiran da li isti (ili veoma sličan) sadržaj već postoji na sajtu.

STRUČNJACI SAVJETUJU: Ne stavljajte dezodorans ujutru!

Utorak, 17.07.2018 | 21:34

Antiperspirant djeluje tako što zatvara znojne kanale, što znači da sprečava znoj da izađe iz tijela. Prskajući dezodorans uveče, antiperspirant ima dovoljno vremena da zapuši kanale.

NAJLJEPŠA EKOLOŠKA KATASTROFA NA SVIJETU: Da li ste čuli za grad od kojeg je pobjeglo more?

Utorak, 17.07.2018 | 21:16

Prema nekim podacima, ljetnje temperature su porasle 10, a zimske temperature pale za 10 stepeni Celzijusa, što je stvorilo porast zdravstvenih i respiratornih problema za stanovništvo.

NIKO NIJE OČEKIVAO: Microsoft sprema novi proizvod!

Utorak, 17.07.2018 | 20:58

Tokom razmjene poruka sa agentom za podršku korisnicima, sajt Windows Latest je saznao da Microsoft možda radi na nečemu što je agent nazvao "nova linija telefona".

NIŠTA OD RAZVODA: Evo zbog ČEGA Kija i Sloba nisu stavili tačku na SVOJ BRAK!

Utorak, 17.07.2018 | 20:37

Kristina Kockar i Slobodan Radanović ipak nisu stavili tačku na svoj brak, iako se to očekivalo.

FOTO: FIFA ODLUČILA: Ovo je NAJBOLJI tim MUNDIJALA, ali šta će ON u NJEMU?

Utorak, 17.07.2018 | 20:26

Svjetska fudbalska federacija (FIFA) izabrala je idealni tim Mundijala u Rusiji.

DOKTORKA OTKRILA: Vino i koktel ipak štete najvećem ljudskom organu!

Utorak, 17.07.2018 | 19:59

Da li ste znali da alkohol može da se rangira po štetnosti na kožu ljudi? Crno vino tradicionalno važi za najmanje štetno po opšte zdravlje, ali da li je tako kada je u pitanju koža?

DA LI ZNATE? Vanila ublažava bol od zubobolje!

Utorak, 17.07.2018 | 19:39

Da biste otklonili paklene muke koje "bodu" usnu duplju, iskoristite domaće ljekove kao što su bijeli luk, žalfija, ulje karanfilića...

OBRATITE PAŽNJU: Muškarac koji te voli ne ponaša se OVAKO!

Utorak, 17.07.2018 | 19:15

Ako uopšte moraš sebi da postaviš pitanje da li te on voli, da li te stvarno voli i kako on to tebe voli, nešto nije u redu.

ĐURO RADOVIĆ: Meč sa Maltom ćemo shvatiti ozbiljno pred dule sa Španijom

Utorak, 17.07.2018 | 18:51

Sjutrašnji susret Crne Gore i Malte počeće u 17 sati.