Četvrtak, 16.08.2018 | 19:55
IZVOR: Zimo.dnevnik.hr/NASA

Pretoplo vam je? Kad saznate kolika je temperatura na ovoj PLANETI, odmah ćete se RASHLADITI

Dok napolju prži i temperature se penju do rekordnih visina, svi smo skloni da se žalimo na vrućinu, ali...

Foto: Falkiyat

Najtoplija planeta u našem sistemu,Venera, ima temperaturu od "samo" 462 stepena Celzijusa.

Dok napolju prži i temperature se penju do rekordnih visina, svi smo skloni da se žalimo na vrućinu.

Ipak, možda ćete razmisliti o žalopojkama kad vam kažemo da je temperatura na Zemlji, i u najekstremnijim uslovima, veoma niska u odnosu na onu koja vlada na planeti Kelt-9b.

Ova planeta, koju su istraživači NASA-e otkrili prošle godine, gotovo je tri puta veća od Jupitera, ali se temperature na njenoj površini penju do nezamislivih 4000 Celzijusovih stepeni.

Nalazi se izvan Sunčevog sistema, u sazviježđu Labuda oko 650 svjetlosnih godina od Zemlje, a naučnici su ga otkrili kad su teleskopom KELT posmatrali nebo i primjetili da sjaj jedne zvijezde blago blijedi svakih 36 sati.

Na paklenoj temperaturi Kelt-9b može zahvaliti blizini zvijezde KELT koju stalno prati, a na kojoj se temperature penju do čak 10.000 Celzijusovih stepeni. Poređenja radi, najtoplija planeta u našem sistemu, Venera, ima temperaturu od "samo" 462 Celzijusovih stepeni.

Upravo zbog ekstremne temperature, na ovoj planeti nikad se neće stvoriti molekuli vode, ugljen-dioksida ili metana, odnosno gotovo da i nema šanse da na tako vrućoj planeti postoji život.

Naučnici su oduševljeni otkrićem tako vruće planete, ali i dalje ne znaju kako je atmosfera postala tako užarena. Nadaju se da će dalja istraživanja pokazati koliko dugo Kelt-9b može preživjeti ove paklene uslove prije nego što se pretvori u "crvenog patuljka" i nestane.

OPREZ: Soda bikarbona je UNIVERZALNI lijek, ali u ovim slučajevima prouzrokovaće KATASTROFU!

Srijeda, 24.04.2019 | 21:52

Ovaj čudotvorni prah ipak ne treba da koristite kod sledećih stvari

"Odupri se": ''SDP prekršila Sporazum o budućnosti i obećanje dato građanima''

Srijeda, 24.04.2019 | 21:12

Predsjedniku Opštine Kotor, Vladimiru Jokiću, danas je izglasano nepovjerenje glasovima 18 odbornika SDP-a, DPS-a, SD-a, HGI i LP

Uhapšeni navijači Dinama i Zvezde: Zajedno prevozili 170 kilograma droge

Srijeda, 24.04.2019 | 21:06

Karlovačka policija pohvalila se svojom najvećom ovogodišnjom zapljenom droge.

Mandić na sudu u slučaju državnog udara: "Ako krenu da nas hapse, letjeće glave"

Srijeda, 24.04.2019 | 20:57

Apelacioni sud Crne Gore ukinuo je po službenoj dužnosti odluku vijeća sutkinje Suzane Mugoše, koja je kaznila sa po hiljadu eura advokate odbrane, u slučaju u javnosti poznatom kao pokušaj terorizma, zbog napuštanja sudnice podgoričkog Višeg suda 13. marta.

Pripreme za Vasrks: Evo šta treba da znate prije nego što krenete da FARBATE JAJA

Srijeda, 24.04.2019 | 20:49

U toku su već pripreme za Vaskrs i za sve što je potrebno za farbanje i ukrašavanje uskršnjih jaja na Veliki petak. Evo šta treba da znate prije nego što ih ofarbate.

CEDIS: Zbog radova na mreži SJUTRA bez STRUJE više crnogorskih GRADOVA

Srijeda, 24.04.2019 | 20:32

Zbog planiranih radova na mreži, u četvrtak 25. aprila, bez napajanja električnom energijom će ostati više crnogorskih gradova.

Ivana Šebek nakon VERBALNOG NAPADA Čovića: "Bojim se za svoju bezbjednost"

Srijeda, 24.04.2019 | 20:13

Izvršna i programska direktorica Nova M televizije Ivana Šebek kazala je da se plaši za svoju bezbjednost nakon što ju je predsjednik KK Crvena zvezda, Nebojša Čović, verbalno napao na TV Hepi zbog izvještavanja poslije 3. utakmice finala ABA lige u Podgorici.

Zvezda UZVRAĆA udarac: "Pripremili smo obiman materijal koji ćemo poslati Evroligi"

Srijeda, 24.04.2019 | 19:53

Košarkaški klub Crvena zvezda oglasio se saopštenjem nakon što je Budućnost Voli juče zatražila poništenje finalne serije ABA lige.

Neda Arnerić se oglasila prvi put nakon izlaska iz bolnice, evo i šta je PORUČILA!

Srijeda, 24.04.2019 | 19:21

Glumica Neda Arnerić poslije četrdeset dana puštena je sa Vojnomedicinske akademije na kućno liječenje.

Džekson: ''Nismo htjeli da igramo UTAKMICU, drago mi je da sam došao ŽIV i ZDRAV''