Utorak, 08.10.2019 | 18:09
IZVOR: rts.rs/Daily Mail

Naučnici otišli KORAK DALJE: Genetičkom modifikacijom stvorili bika BEZ ROGOVA

Naučnici su genetičkom modifikacijom stvorili bika bez rogova.

Foto: Ilustracija, Pixabay

Istraživači sa Kalifornijskog univerziteta u Dejvisu smatraju da će tako ubuduće poštedjeti ove životinje traume, zbog prakse na farmama, kojom im se rogovi uklanjaju.

Većini bikova, na farmama se uklanjaju rogovi, kako ne bi povrijedili ljude ili druge životinje.

Zato su naučnici, materijalom iz bakterija, izmijenili genetički kod bika, čiji su potomci detaljno praćeni.

Nijedan od šest potomaka bika kome je „izmijenjen genetički kod“ nije tokom života razvio rogove, a analize krvi i ostali pregledi otkrili su da su životinje potpuno zdrave.

Otkriće je objavljeno u časopisu Nature Biotechnology.

„Naša studija je otkrila da su dva teleta naslijedila alele, odnosno genetički materijal koji određuje da neće biti rogova, a četiri teleta su naslijedila još jedan fragment bakterijske DNK, koji je poznat kao plazmid“, naveli su istraživači.

„Kako bi se izbjegle neželjene integracije plazmida, potrebna je selekcija u budućem uzgoju i ukrštanju – u ovom slučaju, odabirom teladi koja nisu naslijedila bakterijske plazmide“, rekao je član tima istraživača Van Ajnenam.

„Pokazali smo da je 'kreiranje' zdrave teladi bez rogova moguće i pružili korisne podatke o promjeni genetičkog materijala kod životinja“, dodao je Ajnenam.

Originalni rad za ovu studiju izveden je još 2013. godine, a pokrenula ga je kompanija iz Minesote „Rikombinetiks“.

Na Skadarskom jezeru: Policija ODUZELA 403 kilograma skanka, duvan, vozila…

Četvrtak, 20.02.2020 | 14:16

Policijski službenici Regionalnog centra granične policije „Centar“, Stanica granične policije I – Podgorica vrše poslove nadzora državne granice prema Republici Albaniji u ukupnoj dužini od 93,8 km, od čega 55 km na kopnu i 38,8 km na vodi, tačnije na Skadarskom jezeru.

Zabrinutost u svijetu: DOKAZANO da osobe koje nemaju simptome mogu prenositi koronavirus

Četvrtak, 20.02.2020 | 13:28

Budući da je koronavirus otkriven kod nekih pacijenata koji nisu imali nikakve simptome, to potvrđuje zabrinutost da asimptomatski pacijenti takođe mogu prenijeti bolesti.

Sestre su naše BLAGO: Čine nas SREĆNIJIM i OPTIMISTIČNIJIM osobama

Četvrtak, 20.02.2020 | 13:08

Da su nas tokom odrastanja pitali šta mislimo o svom bratu ili sestri, vjerovatno bismo rekli da su nam dosadni i da bismo voljeli da nas već jednom ostave na miru. Ipak, i tada smo bili svjesni da postoji specijalna veza između nas i da smo uvijek mogli da se oslonimo na njih više nego na bilo koje druge ljude koje smo upoznali u životu.

Ovaj gradić novim stanovnicima PLAĆA stanarinu: Ali ima određene zahtjeve

Četvrtak, 20.02.2020 | 13:08

U brojnim talijanskim gradovima kuće su se počele prodavati za jedan euro, a Teora, gradić na jugu Italije, otišao je i korak dalje i objavio kako će svojim stanovnicima plaćati stanarinu. Na ovaj potez odlučili su se da privuku mlade ljudi koji bi oživjeli njihovu zajednicu.

U Kraljevskom pozorištu u toku probe za predstavu „Ljubavno doba“

Četvrtak, 20.02.2020 | 12:49

Obrazovni segment Kraljevskog pozorišta u drugom dijelu pozorišne sezone iznjedriće dvije predstave za mlade.

20.02.2020. godine - NAJMOĆNIJI DAN u godini: Ovim znakovima je suđena SREĆA i NOVČANI DOBITAK

Četvrtak, 20.02.2020 | 12:25

Numerolozi vjeruju da je današnji dan 20.02.2020. godine jedan od najmoćnijih dana u godini i da nosi sasvim posebnu energiju. Za neke će biti konstruktivan dan, za druge potpuno destruktivan!

Švajcarac POVRIJEĐEN: Federer OPERISAN, čeka ga duga pauza

Četvrtak, 20.02.2020 | 11:52

Rodžer Federer neće igrati tenis narednih mjeseci.

Podgorica - NESTAO MAČOR tokom požara: Traži se KAJZER

Četvrtak, 20.02.2020 | 11:43

Traži se mačor...

Torta nastala GREŠKOM: Evo zašto je ovaj slatkiš od 4 sastojka popularan već 100 godina!

Četvrtak, 20.02.2020 | 11:16