Četvrtak, 11.02.2021 | 10:15
IZVOR: klix.ba

Planeta na kojoj je moguć ŽIVOT, mogla bi postojati u sistemu blizu Zemlje

Astronomi su primijetili nešto što bi moglo biti planeta na kojoj je moguć život, a koja kruži oko jedne od zvijezda najbližih našem solarnom sistemu.

Foto: Ilustracija, Unsplash

Naučnici su uočili znakove obećavajuće svijetle tačke blizu binarnog para zvijezda Alpha Centauri A, koje kruže jedna oko druge toliko blizu da gledajući golim okom, izgledaju kao jedna zvijezda u sazvježđu Centaurus.

Binarni sistem zvijezda Alpha Centauri je udaljen 4,37 svjetlosnih godina, a mogao bi sadržati planetu na kojoj je moguć život. Međutim, s obzirom na činjenicu da je tek otkrivena, naučnici je nazivaju "planetom kandidatom" jer bi se moglo uspostaviti da se radi samo o zvjezdanoj prašini, asteroidu ili čak problemu sa teleskopskom opremom.

Međunarodni tim naučnika proučavaju otkriće u sklopu eksperimenta "New Earths in the Alpha Centauri Region" koju finansira projekat Breaktrough watch, a čiji je cilj otkrivanje i analiza stjenovitih planeta veličine Zemlje.

Naučnici koriste VLT teleskop kojim se upravlja iz Cerro Paranala u čileanskoj pustinji Atacama.

Zvijezda čuvene serije POVLAČI se iz glume: "ŽIVIM svoju VIZIJU"

Srijeda, 05.06.2024 | 21:59

Glumica Evanđelin Lili objavila je na Instagramu da se u potpunosti povlači iz Holivuda, dodajući da bi se "jednog dana mogla vratiti".

Abdić: "ODGOVOR na potencijalno HAPŠENJE Đukanovića dogovorićemo na organima partije"

Srijeda, 05.06.2024 | 21:50

Poslanik DPS-a Nermin Abdić u emisiji Stav na TVCG, odgovarajući na pitanje šta je značila izjava predsjednika DPS-a Danijela Živkvića da će u slučaju hapšenja bivšeg predsjednika DPS-a i Crne Gore Mila Đukanovića odgovor biti radikalan, kazao da će ta partija u tom slučaju imati "adekvatan odgovor koji će biti usaglašen da organima partije".

Andrija Kuzmanović se za ROĐENDAN POHVALIO figurom nakon što je smršao 30 kg: "40 je NOVIH 20"

Srijeda, 05.06.2024 | 21:40

Glumac Andrija Kuzmanović danas slavi svoj 40. rođendan, a za tu priliku je odlučio podijeliti fotografiju svoje fizičke transformacije nakon što je uspio skinuti skoro 30 kilograma.

Pjevač progovorio o RAZVODU - "Trebalo mi je dosta vremena da PREBOLIM“

Srijeda, 05.06.2024 | 21:21

Frontmen popularne grupe „Tropico bend“, Aleksandar Cvetković, progovorio je o razvodu od supruge Jovane Pajić.

POZNAT UZROK požara u kojem se ZAPALIO autobus s djecom na ekskurziji

Srijeda, 05.06.2024 | 21:15

Uviđajem je uvrđeno da je do požara na autobusu kod Vrnjačke Banje koji je prevozio učenike iz Mladenovca na ekskurziju, došlo usled zapaljenja "DPF“ filtera, koji prečišćava otpadne čestice izduvnih gasova vozila, saopštilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova.

Spajić: Simbolika članstva u NATO-u prevazilazi VOJNU SNAGU

Srijeda, 05.06.2024 | 21:02

Prije tačno sedam godina naša zemlja je napravila odlučujući korak naprijed ulaskom u NATO, a u nedavnoj prošlosti smo iz prve ruke svjedočili prednostima koje članstvo donosi, kazao je premijer Milojko Spajić na svečanosti u Vili Gorica povodom sedam godina od učlanjenja Crne Gore u NATO savez.

Abazović: Radio sam NAJTEŽE POSLOVE da bih održao besu da mafija više NEĆE VLADATI Crnom Gorom

Srijeda, 05.06.2024 | 20:57

Izmjene Zakona o tužilaštvu uvod su u želju da se smijeni glavni specijalni tužilac Vladimir Novović, rekao je večeras predsjednik Građanskog pokreta URA Dritan Abazović, gostujući na Adria TV.

Napokon kreće snimanje FILMA o KRALJICI POPA - Poznato ko će IGRATI GLAVNU ULOGU

Srijeda, 05.06.2024 | 20:50

Nakon duge potrage slavna pjevačica odabrala je glumicu koja je zadovoljila visoke kriterije, sada je sve spremno za početak produkcije.

Pet automobila sa najizdržljivijim MOTORIMA

Srijeda, 05.06.2024 | 20:29

Motor je srce vašeg automobila.

Kilijan Marfi se vraća: Netfliks ZVANIČNO potvrdio snimanje DUGOIŠČEKIVANOG FILMA

Srijeda, 05.06.2024 | 20:14

Film "Peaky Blinders" stiže na striming platformu.