Nedjelja, 26.05.2024 | 13:05
IZVOR: index.hr

Onkolozi OTKRILI koju hranu nikad NE JEDU

Američki institut za istraživanje raka i Svjetski fond za istraživanje raka procjenjuju da je između 30 i 40 posto svih karcinoma moguće spriječiti zdravom prehranom i životnim navikama.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Zato, ako želite pokušati prevenirati rak, onkolozi imaju nekoliko savjeta, uključujući jednu namirnicu koju biste trebali rijetko, to jest gotovo nikad, konzumirati.

Dr. Anaum Maqsood, specijalistkinja za gastrointestinalnu medicinsku onkologiju i hematološku onkologiju, kaže da izbjegava prerađeno meso.

“Prerađeno meso sadrži nitrozamine koji su kancerogeni i povezuju se s nekoliko vrsta raka”, tvrdi.

Naučna istraživanja dokazala su da postoji veza između ishrane bogate prerađenim mesom i povećanog rizika od raka. Jedna je studija pokazala da konzumacija prerađenog mesa povećava vjerovatnoću  raka dojke za 6% i rizik od kolorektalnog raka za 18%, uz povećanje rizika od drugih vrsta raka.

Onkolog Daniel Landau kaže da uopšteno pokušava izbjegavati pretjerano prerađenu hranu.

“Često kažem da bilo što što je spakovano u kesi, vjerovatno nije zdravo. To uključuje stvari poput čipsa i drugih grickalica koje su prepune soli i konzervansa. Većina hrane koja je spakovana u kesici sadrži aditive kako bi se spriječilo kvarenje. Oni često imaju toksine za koje se zna da su kancerogeni”, istakao je.

Osim minimiziranja konzumacije ultraprerađene hrane, uključujući prerađena mesa, dr. Maqsood preporučuje minimiziranje konzumacije alkohola. Naime, konzumacija alkohola povezana je s povećanim rizikom od različitih vrsta raka u stotinama naučnih studija.

Dr. Landau kaže da je mediteranska ishrana korisna za smanjenje rizika od raka, jer “stavlja naglasak na voće i povrće” te ograničava unos crvenog mesa.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.