Ponedjeljak, 27.05.2024 | 12:51
IZVOR: B92

Vrijedi znati: Jeftino voće čuva mozak i srce, ima ga na svakom koraku i pravo je zlato

Brusnica, jedna od najdragocjenijih namirnica kada je u pitanju zdravlje.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Jedno malo, ali moćno voće – brusnica, možda je ključ za očuvanje pamćenja i prevenciju demencije!

Naučnici s britanskog Sveučilišta East Anglia otkrili su da svakodnevna konzumacija brusnica može biti ključ za poboljšanje pamćenja, usporavanje razvoja demencije pa čak i smanjenje “lošeg” holesterola, prenosi Krstarica.

Studija je pratila 60 zdravih ispitanika 12 nedjelja, od kojih je polovina svakodnevno konzumirala prah brusnice, dok je druga polovina dobijala placebo.

Rezultati su bili iznenađujući – ispitanici koji su konzumirali brusnice pokazali su značajno poboljšanje pamćenja svakodnevnih događaja, bolju prokrvljenost mozga pa čak i smanjenje nivoa “lošeg” holesterola.

Dr. David Vauzour, voditelj istraživanja, ističe kako je ovo jedna od prvih studija koja istražuje dugoročni uticaj brusnica na kognitivne sposobnosti i zdravlje mozga.

Rezultati su vrlo ohrabrujući i mogu poslužiti kao temelj za buduća istraživanja o uticaju brusnica i sličnog bobičastog voća na zdravlje mozga.

Brusnice su poznate po svojoj moći u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu, zahvaljujući antioksidansima poput vitamina C i E, kao i flavonoidima.

Osim toga, bogate su vlaknima koja mogu pomoći u poboljšanju zdrave probave i održavanju zdravlja urinarnog trakta.

Ove male bobice možda kriju veliku tajnu očuvanja našeg uma i tijela u budućnosti.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Spajić podijelio Đokovićevu objavu: Crna Gora rangirana kao broj jedan u cijeloj Evropi za turizam

Subota, 13.06.2026 | 09:39

Premijer Crne Gore Milojko Spajić podijelio je na svom Instagram storiju objavu najboljeg tenisera svih vremena Novaka Đokovića u kojoj je istaknuta snažna promotivna poruka o Crnoj Gori kao top turističkoj destinaciji.  

Evo kako prepoznati i odabrati slatku lubenicu prilikom kupovine

Subota, 13.06.2026 | 09:32

Ljeto je period kada se najčešće poseže za svježim voćem i povrćem, a lubenica se gotovo uvijek nalazi među najomiljenijim izborima. Osim što osvježava i hidrira organizam tokom visokih temperatura, njena sočnost i slatkoća čine je idealnom ljetnjom poslasticom. Ipak, odabir zrele i ukusne lubenice često može biti izazovan.

Matu Uljareviću nagrada “Najbolji novi autor” na Mediteranskom filmskom festivalu u Tirani

Subota, 13.06.2026 | 09:25

Crnogorski autor Mato Uljarević nagrađen je na Mediteranskom filmskom festivalu u Tirani nagradom za Najboljeg novog umjetnika (Best Emerging Artist), objavio je Filmski centar Crne Gore.

Tramp: Ubijen vođa bande Tren de Aragva u zajedničkoj operaciji SAD i Venecuele

Subota, 13.06.2026 | 09:19

Jedan od najviših lidera organizacije Tren de Aragua (Tren de Aragva), kartela i organizacije koju su SAD označile kao terorističku, ubijen je u američkom vojnom napadu, saopštio je u petak predsjednik SAD Donald Tramp, prenosi N1 Beograd.

Tužilaštvo se bavi matičnim brojevima maturanata

Subota, 13.06.2026 | 09:12

Osnovno državno tužilaštvo u Podgorici bavi se slučajem u kojem je profesor matematike Mato Kankaraš lako došao do matičnih brojeva maturanata pošto je, kako je ispričao, ušao u zvanično objavljenu Eksel tabelu na sajtu Ispitnog centra, gdje se tražila šifra đaka za rezultate iz maternjeg jezika u sklopu eksterne provjere znanja, sačuvao je u formatu .csv, a potom su mu se otvorili osjetljivi podaci tih maturanata, piše Pobjeda.

Otkriven identitet muškarca koji je ubijen u Barseloni: I Irac žrtva kotorskih klanova?

Subota, 13.06.2026 | 09:07

Žrtva ubistva koje se u srijedu ujutru dogodilo u Barseloni rođeni je brat irske sportske zvijezde. Kako prenose španski mediji, riječ je o muškarcu starosti 36 godina, rodom iz Dablina.

Otkriven identitet muškarca koji je ubijen u Barseloni: I Irac žrtva kotorskih klanova?

Subota, 13.06.2026 | 08:59

Žrtva ubistva koje se u srijedu ujutru dogodilo u Barseloni rođeni je brat irske sportske zvijezde. Kako prenose španski mediji, riječ je o muškarcu starosti 36 godina, rodom iz Dablina.

Manjinski akcionari HG "Budvanska rivijera" neće vladin statut

Subota, 13.06.2026 | 09:02

Odbor direktora Hotelske grupe "Budvanska rivijera" (HGBR) zakazao je za 3. jul vanrednu skupštinu akcionara, na kojoj će se odlučivati o statutu tog društva, a ukoliko se statut usvoji, i o imenovanju članova nadzornog odbora.

Šta je predloženo izmjenama Zakona o parničnom postupku: Istopolni partneri izjednačeni sa supružnicima, više digitalizacije i efikasniji sudski procesi

Subota, 13.06.2026 | 08:57

Vlada Crne Gore uputila je Skupštini Predlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku, kojim se domaće zakonodavstvo usklađuje sa pravnom tekovinom Evropske unije, ali i sa Zakonom o životnom partnerstvu lica istog pola. Predložene izmjene odnose se na nadležnost sudova, povlačenje tužbi, medijaciju, digitalizaciju sudske komunikacije i prekograničnu saradnju.

Sladaković: Diskoteke nisu jedini izvor buke u gradu, pojačane kontrole i kaznena politika nijesu dugoročno rješenje

Subota, 13.06.2026 | 08:52

Predstavnici ugostitelja u Glavnom gradu ocjenjuju da pojačane kontrole i pooštrena kaznena politika nijesu dugoročno rješenje. Ukazuju i na druge izvore buke u urbanim sredinama, zbog čega smatraju da odgovornost ne bi trebalo da bude isključivo na njima, navodi se u prilogu RTV Podgorica.