Utorak, 11.06.2024 | 13:25
IZVOR: index.hr

Da li ste znali? Ova vrsta sira je NAJZDRAVIJA ZA MOZAK

Neke namirnice su poznate kao najbolja hrana za mozak, poput lososa, zelenog lisnatog povrća i bobičastog voća.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Postoji i još nekoliko namirnica s druge strane spektra za koje se zna da su štetne za zdravlje mozga. Međutim, kada je riječ o siru, odgovor je manje jasan.

Neurolog dr Mil Eten ističe da su naučne studije o tome kako jedenje sira utiče na zdravlje mozga, imale različite rezultate.

"To je zato što se ispitanici studija ispituju o konzumaciji sira uopšteno, a ne o konkretnom siru koji konzumiraju", rekao je za Parade.

Međutim, dodaje da je studija iz 2023. godine pokazala konkretne rezultate i povezala fetu i čedar s boljim pamćenjem i kognitivnom funkcijom.

"Kada birate sir, razmislite o opciji koja ima manje zasićenih masti", savjetuje dr Eten.

Objašnjava da je to zato što postoji veza između ishrane s visokim udjelom zasićenih masti i većeg rizika od demencije.

"Razni prerađeni i pojedinačno pakocani sirevi i sirni namazi mogu sadržati diacetil, koji se koristi za aromu i koji može dovesti do slabljenja pamćenja i cerebrovaskularnih bolesti", upozorava neurohiruginja dr Betsi Granč.

Imajući sve ovo na umu, stručnjaci su otkrili koji sir redovno konzumiraju za zdravlje mozga.

Dr Granč objašnjava da voli da jede minimalno prerađeni čedar.

"Uživam u tom siru jer je bolji za mozak, zato što sadrži konjugovanu linolnu kiselinu koja može smanjiti upalu i poboljšati kognitivnu funkciju", dodala je.

Foto: Ilustracija, Pixabay

Budući da se ultraprerađena hrana, uključujući sir, povezuje s negativnim uticajem na zdravlje mozga, oba ljekara kažu da se odlučuju za sireve koji su što manje prerađeni.

Kada jedemo sir, dr Eten savjetuje da obratimo pažnju na to kako se osjećamo, kao i da li sir utiče negativno na našu probavu.

"Učimo sve više o povezanosti mozga i crijeva, stoga vjerujem da bismo trebali da slušamo svoje tuhelo. Ako imate problema s probavom kad jedete sir, pretpostavljam da bi to moglo biti problematično i za vaš mozak", dodala je.

Dakle, zaključuje da, ako hrana negativno utiče na naša crijeva, vrlo vjerovatno negativno utiče i na naš mozak.

KOMENTARI (1)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.
Bjanka
12.06.2024 13:20

A ima li zdravog sira za ove bez mozga .

0 0

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Klikovac: Stojoviću, što ne kažete da ste nakon 2021. godine bili član jedne komisije Glavnog odbora DPS-a

Subota, 13.06.2026 | 16:06

"Panika je zbog fotelja i apanaža koje Stojović dobija iz državnog budžeta. Sramota", naveo je odbornik DPS-a.   

Herojska reakcija na ušću Bojane: Momci iz restorana spasili čovjeka i dijete

Subota, 13.06.2026 | 13:12

Nesvakidašnji i veoma emotivan događaj odigrao se prije nekoliko dana na ušću rijeke Bojane, kada su brzom intervencijom zaposlenih u jednom od restorana spašeni dijete i čovjek.

Udes na izlazu iz Podgorice, povrijeđen motociklista

Subota, 13.06.2026 | 16:41

U udesu koji se danas oko 14.45 dogodio kod restorana Internacional, na izlazu iz Podgorice, povrijeđen je motociklista. U udesu je učestovovao i putnički automobil.

PES: Pravi se koalicija koja bi zbog postignutih rezultata rušila gradonačelnika Mujovića

Subota, 13.06.2026 | 13:59

Da bi Srđan Perić bio izabran za predsjednika Skupštine Glavnog grada, funkciju koja predstavlja zakonodavnu vlast u Podgorici, neophodno je da prethodno transparentno obezbijedi potrebnu skupštinsku većinu, saopšteno je iz Pokreta Evropa sad (PES).

Perić: Dobio sam podršku DNP-a i DPS-a za izbor za predsjednika Skupštine Glavnog grada

Subota, 13.06.2026 | 11:26

 Odbornik Pokreta Preokret Srđan Perić saopštio je da je za izbor na funkciju predsjednika Skupštine Glavnog grada dobio usmenu podršku DNP-a i pisanu podršku DPS-a, navodeći da postoje naznake da bi podrška mogla biti i šira od potrebne većine, prenosi Portal RTCG.

Dragaš: Air Montenegro postaje vlasnik aviona 4O-AOE vrijednog 11 miliona dolara

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:14

Nacionalna avio-kompanija Air Montenegro postaje vlasnik vazduhoplova registarskih oznaka 4O-AOE, nakon što je potpisan ugovor o kupovini ovog aviona od dosadašnjeg vlasnika za 11 miliona američkih dolara.

Kolike su kazne za šetnju u kupaćem kostimu, ili bez odjeće u crnogorskim primorskim gradovima

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:11

Ljeto još nije počelo kalendarski, ali ljetnja sezona jeste. U Ulcinju od kraja maja nije nije dozvoljena šetnja u kupaćem kostimu, ili bez dijela odjeće na javnim površinama u naseljima gradskog karaktera, prigradskim naseljima i turističkim lokalitetima, prenosi Primoreski portal.

Potpisivanje sporazuma SAD i Irana i dalje neizvjesno, Teheran odbacuje rokove

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:48

Sjedinjene Američke Države i Iran još nijesu usaglasili datum potpisivanja sporazuma, iako je američki predsjednik Donald Tramp saopštio da će do toga doći u roku od 24 časa. Iranske vlasti odbacile su te tvrdnje, navodeći da rokovi stvaraju dodatne tenzije.

(VIDEO) Branilac titule teško nokautirao Cvjetićanina

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:37

Glavna borba najprestižnije profesionalne kik-boks promocije završena je nevjerovatnim nokautom – branilac pojasa teške kategorije, Mori Kroma, letećim koljenom u trećoj rundi raspršio je snove izazivača Miloša Cvjetićanina.

Ovo su najstresnije zemlje za vožnju u Evropi: Na listi i zemlja iz regiona

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:15

Izmjeren indeks stresa na putevima

Tramp: SAD će preuzeti obogaćeni uranijum iz Irana u odgovarajuće vrijeme

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:00

Sjedinjene Američke Države (SAD) će preuzeti obogaćeni uranijum iz Irana u „odgovarajuće vrijeme“, napisao je večeras američki predsjednik Donald Tramp na svojoj društvenoj mreži Truth Social i dodao da će se to dogoditi kada sve bude mirno u Iranu.

Srušio se američki borbeni avion u državi Vašington, izazvao šumski požar

Nedjelja, 14.06.2026 | 08:43

Američki borbeni avion F/A-18 Hornet srušio se u subotu poslijepodne po lokalnom vremenu u planinskoj oblasti okruga Jakima, u saveznoj državi Vašington, i pritom izazvao šumski požar, saopštili su danas lokalni zvaničnici.

Zelenski planira razgovore sa saveznicima na nadolazećim samitima G7, EU i NATO-a

Nedjelja, 14.06.2026 | 08:36

Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski najavio je da u nadolazećim sedmicala planira intenzivne razgovore s partnerskim državama na nizu sastanaka na visokom nivou.

EPCG: Vjetroelektrana Gvozd već je proizvela oko 10,5 odsto planirane godišnje proizvodnje

Subota, 13.06.2026 | 20:10

Od puštanja u rad 9.maja do danas, vjetroelektrana Gvozd proizvela je oko 10,5 odsto planirane godišnje proizvodnje, čime se potvrđuje značaj ovog projekta za energetski sistem Crne Gore.

Vremenska prognoza - NEDJELJA donosi OVE temperature

Subota, 13.06.2026 | 21:57

U nedjelju se očekuje pretežno sunčano i toplo vrijeme, uz slab do umjeren razvoj dnvne oblačnosti.