Nedjelja, 23.06.2024 | 10:29
IZVOR: citymagazin.rs

Istraživanje pokazalo UTICAJ MEDA na organizam - Evo koliko je kašika DOVOLJNO dnevno

U istraživanju je učestvovalo 1.110 ljudi i trajalo je oko dva mjeseca.




Foto: Ilstracija/pixabay.com 

Istraživanje objavljeno 2022. godine u naučnom magazinu „Nutrition Reviews“, pokazalo je da med može da poboljša nivo šećera i holesterola u krvi.

U istraživanju je učestvovalo 1.110 ljudi i trajalo je oko dva mjeseca, a rezultati su pokazali da med ima pozitivno dejstvo na zdravlje srca, te da povoljno utiče na nivo šećera u krvi i holesterol.

Učesnici su uglavnom konzumirali oko dvije pune kašičice meda dnevno, ali je primijećeno da je sirovi med onaj koji pruža mnogo više koristi, dok prerađeni med nije toliko efikasan kada su u pitanju benefiti na organizam.

„Ovi rezultati su iznenađujući, s obzirom na to da je med otprilike 80 odsto šećera. Ali med je i složena kompozicija šećera, proteina, organskih kiselina i drugih uobičajenih i rijetkih bioaktivnih jedinjenja koja su veoma korisna za zdravlje. Med je bogat antioksidansima koji su dobri za zdravlje srca. Sadrži flavonoide koji imaju sposobnost da spriječe stvaranje krvnih ugrušaka, ali i fenolna jedinjenja koja smanjuju rizik od srčanih oboljenja i štite ćelije od oksidativnog stresa“, kaže dijetetičarka Ketrin Hervasio za „Nutrition Reviews“.

Na kraju, stručnjaci su se složili da jedna, do dvije kašike sirovog meda na dan su dovoljne kako biste dobili hranljive materije koje su potrebne za zdravlje, prenosi City Magazine.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.