Srijeda, 10.07.2024 | 14:38
IZVOR: sensa

ZAŠTO JE VAŽNO DA JEDETE LUBENICU? Sadrži ono što nam je na 35+ najpotrebnije, a za liniju i kožu je štit

Bez lubenice je nemoguće zamisliti ljeto, posebno zato što ona sadrži ono što nam je preko jleta najpotrebnije, a za liniju i kožu je štih.




Foro: Ilustracija, Pixabay

Kada pomislite na hranu koja će vas rashladiti n 35+, lubenica vam možda prvo padne na pamet. Spolja zelena, iznutra crvena, puca i iz nje cure najljepši sokovi. Savršena za uživanje tokom tropskih dana. Ali mnogi često od nje odustanu zato što je njeno srce veoma slatko. Međutim, ova hrana ima mnogo više koristi za tijelo nego što se na prvi pogled čini. Smatra se hranom bogatom vodom i hranljivim sastojcima, a smjernice za ishranu preporučuju da je ljeti uključimo u ishranu, čak i kada smo na dijeti.

Koliko ima kalorija i šećera?
Lubenica je niskokalorična. Porcija od 1 šolje lubenice narezane na kockice ima 46 kalorija, 9,4 g šećera i 139 g vode (njen sastav je oko 91 odsto vode), a uz to sadrži kalcijum, gvožđe, magnezijum, kalijum, vitamin C, vitamin A. Lubenica je posebno poznata po svom sadržaju beta-karotena, koji je oblik vitamina A. Kao i drugo voće, lubenica je dobar izvor vitamina C.

Potencijalni benefiti lubenice
Iako je lubenica pretrpjela mnoge promjene tokom vremena zbog klimatskih promjena, mnoga njena svojstva su ista. Lubenica sadrži oko 91 odsto vode, a ovih dana je najvažnije da ostanete hidrirani. Optimalan unos vode održava vašu tjelesnu temperaturu, vaše zglobove podmazanima, a vašim organima pomaž da pravilno funkcionišu. Uzimanje hrane bogate vodom kao što je lubenica može vam pomoći da postignete svoj dnevni cilj hidratacije.

Puna važnih nutrijenata
Diuretički efekti lubenice i sadržaj kalijuma mogu pomoći u borbi protiv prekomjernog unosa natrijuma. Sa 170 mg kalijuma po šoljici, lubenica je samo jedna od ključnih namirnica koja vam može pomoći da obezbijedite zdrav unos kalijuma. Iako je poznata po beta-karotenu, lubenica takođe sadrži još jedan karotenoid koji se zove likopen i ima ga u crvenim sortama lubenice. Sam likopen je poznat po svojim mnogim pozitivnim efektima na tijelo.

Održava kožu zdravom i mladom
Prema studiji iz 2022. godine, antioksidansi poput karotenoida koji se nalaze u lubenici mogu pomoći u zaštiti kože od slobodnih radikala i takođe pomoći u zaštiti lipida kože, što može smanjiti rizik od preranog starenja kože. Pored toga, druga istraživanja su pokazala da povećanje unosa vode u ishrani može pomoći u poboljšanju hidratacije i elastičnosti kože.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Sjutra Dan žalosti u Nikšiću

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:48

Predsjednik Opštine Nikšić Marko Kovačević proglasio je ponedjeljak, 15. jun, Danom žalosti, zbog tragične smrti dvojice mladih sugrađana — Milana Turčinovića i Janka Mrvaljevića.  

Ples Njemačke protiv Kurasaa za ogromnih 7:1!

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:12

Četvorostruki prvak svijeta savladao je Kurasao 7:1 u prvom kolu grupe E i već na startu turnira pokazao da bi ova selekcija mogla da bude mnogo ozbiljnija nego što se govorilo u najavama. Nije to bio samo ubjedljiv rezultat, već utakmica u kojoj je razlika u kvalitetu, ritmu i širini kadra postajala sve očiglednija kako su minuti prolazili.

ANB: Zaštita podataka nije nadzor, već naša odgovornost i obaveza

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:13

Navodi da se softverska rješenja za upravljanje službenim mobilnim uređajima koriste za tajni nadzor ili prisluškivanje zaposlenih nijesu tačni, saopštili su iz Agencije za nacionalnu bezbjednost (ANB).  

MSP Srbije odgovorilo Crnoj Gori: Optužbe potvrđuju hibridno djelovanje prema Beogradu

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:42

Ministarstvo spoljnih poslova Republike Srbije saopštilo je danas da je primilo k znanju saopštenje Ministarstva vanjskih poslova Crne Gore, navodeći da ono, nažalost, predstavlja potvrdu hibridne prirode djelovanja pojedinih krugova u Crnoj Gori prema političkom životu Srbije.

Rovčanin: Samit u Tivtu potvrda evropskog puta Crne Gore i njene međunarodne reputacije

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:25

Poslanik Demokratske Crne Gore Nikola Rovčanin ocijenio je za RTV Podgorica da Samit Evropske unije i Zapadnog Balkana u Tivtu predstavlja snažnu potvrdu evropskog puta Crne Gore i priznanje za dosadašnje rezultate ostvarene u procesu evropskih integracija.

Decibeli probili uši: Škoti priredili navijački spektakl, 40.000 duša pjevalo himnu!

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:46

Povratak Škotske na Svjetsko prvenstvo nakon 28 godina izazvao je veliko oduševljenje među navijačima, koji su u ogromnom broju doputovali u Sjedinjene Američke Države kako bi podržali svoju reprezentaciju.

Osmanagić: Investitori diktiraju cijene stanova, kvadrat u pojedinim djelovima Podgorice i do 3.500 eura

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:35

Kvadrat stana u novogradnji u Crnoj Gori u prvom kvartalu ove godine koštao je u prosjeku 2.445 eura. Ipak, na pojedinim lokacijama u Podgorici cijene su znatno više i dostižu čak 3.500 eura po metru kvadratnom, prenosi RTV Podgorica.

Šarec: Velika je stvar što vas niko ne koči na putu ka EU

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:33

Rezolucija Evropskog parlamenta o Crnoj Gori koja će biti predstavljena početkom naredne sedmice najpozitivnija je do sada i kako očekuje izvjestilac Evropskog parlamenta za Crnu Goru Marjan Šarec, biće prihvaćena. Velika je stvar, kaže Šarec za TVCG, što nas na putu ka Evropskoj uniji niko ne koči, kao što je to bilo ranije. Ne koče nas ni relacije s Hrvatskom, jer bilateralni odnosi, smatra izvjestilac, ne mogu da budu kamen spoticanja jednoj članici na putu ka Uniji.

Janjušević: Kaznena politika u saobraćaju mora biti rigoroznija

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:18

Načelnik policijskog Odsjeka za bezbjednost drumskog saobraćaja Ilija Janjušević saopštio je da je ove godine zabilježen veći broj stradalih u saobraćajnim nezgodama nego prethodne godine, iako je broj nezgoda sa lakše i teže povrijeđenim licima na približno istom nivou.

Tramp oštro kritikovao Netanjahua nakon napada na Bejrut: Sve je bilo spremno za potpis sa Iranom“

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:05

Američki predsjednik Donald Tramp potvrdio je u telefonskom razgovoru za medij Axios da je istorijski sporazum između Sjedinjenih Američkih Država i Irana, koji bi trebalo da okonča sukob, i dalje na snazi i da je planiran za večeras (nedjelja), uprkos izraelskom vazdušnom udaru na Bejrut i iranskim prijetnjama odmazdom.