Srijeda, 14.08.2024 | 17:13
IZVOR: nova.rs

Kako da UKLONITE pesticide sa voća: Samo pranje NIJE DOVOLJNO

Pranje voća ne uklanja pesticide, zabrinjavajuće je otkriće novog istraživanja.




 Foto: Ilustracija/Pexels.com 

Pranje voća prije jela ne uklanja pesticide, a jedini način da izbJegnete unos hemikalija u svoj organizam je guljenje voća prije jela, pokazalo je istraživanje objavljeno u zborniku radova Nano Letters Američkog hemijskog društva.

Koristeći specifičnu Raman tehnologiju snimanja kako bi vidjeli kako pesticidi utiču na jabuke, naučnici su pronašli pesticide u slojevima kore i pulpe jabuke što potvrđuje da pesticidi prodiru kroz sloj kore u sloj pulpe.

 Guljenje voća može eliminisati ostatke pesticida

Autori ovog istraživanja istakli su da ne žele nikoga da plaše ovim otkrićem, već žele da pruže smjernice kako izbjeći pesticide u našoj ishrani.

Tvrde da guljenje voća poput jabuka može efikasno eliminisati gotovo sve ostatke pesticida, za razliku od pranja koje se često preporučuje, prenosi Index.hr.

Kako stoji u izvještaju, tradicionalno pranje voća ne može u potpunosti da ukloni pesticide, ali s obzirom na to da je sloj pulpe koji je uklonjen tokom guljenja mnogo veći od 30 mikrometara, što je potvrđeno mikroskopom ultra dubinskog polja, autori istraživanja

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Klikovac: Stojoviću, što ne kažete da ste nakon 2021. godine bili član jedne komisije Glavnog odbora DPS-a

Subota, 13.06.2026 | 16:06

"Panika je zbog fotelja i apanaža koje Stojović dobija iz državnog budžeta. Sramota", naveo je odbornik DPS-a.   

Herojska reakcija na ušću Bojane: Momci iz restorana spasili čovjeka i dijete

Subota, 13.06.2026 | 13:12

Nesvakidašnji i veoma emotivan događaj odigrao se prije nekoliko dana na ušću rijeke Bojane, kada su brzom intervencijom zaposlenih u jednom od restorana spašeni dijete i čovjek.

Udes na izlazu iz Podgorice, povrijeđen motociklista

Subota, 13.06.2026 | 16:41

U udesu koji se danas oko 14.45 dogodio kod restorana Internacional, na izlazu iz Podgorice, povrijeđen je motociklista. U udesu je učestovovao i putnički automobil.

PES: Pravi se koalicija koja bi zbog postignutih rezultata rušila gradonačelnika Mujovića

Subota, 13.06.2026 | 13:59

Da bi Srđan Perić bio izabran za predsjednika Skupštine Glavnog grada, funkciju koja predstavlja zakonodavnu vlast u Podgorici, neophodno je da prethodno transparentno obezbijedi potrebnu skupštinsku većinu, saopšteno je iz Pokreta Evropa sad (PES).

Perić: Dobio sam podršku DNP-a i DPS-a za izbor za predsjednika Skupštine Glavnog grada

Subota, 13.06.2026 | 11:26

 Odbornik Pokreta Preokret Srđan Perić saopštio je da je za izbor na funkciju predsjednika Skupštine Glavnog grada dobio usmenu podršku DNP-a i pisanu podršku DPS-a, navodeći da postoje naznake da bi podrška mogla biti i šira od potrebne većine, prenosi Portal RTCG.

Šaranović i Šćepanović: Spremno dočekujemo ljetnju sezonu, fokus na bezbjednosti i efikasnijem protoku putnika

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:42

Ministar unutrašnjih poslova Danilo Šaranović i direktor Uprave policije Lazar Šćepanović održali su sastanak sa rukovodstvom Sektora granične policije na kojem su razmatrane pripreme za predstojeću ljetnju turističku sezonu.

U Kotoru danas šest brodova

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:20

U Kotoru je danas šest brodova.

Kolike su kazne za šetnju u kupaćem kostimu, ili bez odjeće u crnogorskim primorskim gradovima

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:11

Ljeto još nije počelo kalendarski, ali ljetnja sezona jeste. U Ulcinju od kraja maja nije nije dozvoljena šetnja u kupaćem kostimu, ili bez dijela odjeće na javnim površinama u naseljima gradskog karaktera, prigradskim naseljima i turističkim lokalitetima, prenosi Primoreski portal.

Potpisivanje sporazuma SAD i Irana i dalje neizvjesno, Teheran odbacuje rokove

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:48

Sjedinjene Američke Države i Iran još nijesu usaglasili datum potpisivanja sporazuma, iako je američki predsjednik Donald Tramp saopštio da će do toga doći u roku od 24 časa. Iranske vlasti odbacile su te tvrdnje, navodeći da rokovi stvaraju dodatne tenzije.

(VIDEO) Branilac titule teško nokautirao Cvjetićanina

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:37

Glavna borba najprestižnije profesionalne kik-boks promocije završena je nevjerovatnim nokautom – branilac pojasa teške kategorije, Mori Kroma, letećim koljenom u trećoj rundi raspršio je snove izazivača Miloša Cvjetićanina.

Ćulafić sa zamjenikom generalnog direktora AFD-a: Crna Gora potvrđena kao pouzdan partner na putu ka EU

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:24

Ministar ekologije, održivog razvoja i razvoja sjevera Damjan Ćulafić sastao se na marginama Samita EU – Zapadni Balkan u Tivtu sa zamjenikom generalnog direktora Francuske razvojne agencije (AFD) Bertranom Valknerom, sa kojim je razgovarao o dosadašnjoj saradnji i mogućnostima njenog daljeg unapređenja u oblastima zaštite životne sredine i održivog razvoja.

Vembanjama nakon poraza u finalu: Ovo je najveća lekcija u mom životu

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:50

Košarkaši San Antonija ostali su na korak od šampionskog prstena, ali je završna serija NBA lige pokazala koliko je tanka linija između slave i razočaranja. Nakon poraza od Njujork Niksa u finalu, mlada zvijezda Sparsa Viktor Vembanjama poručio je da je upravo ovo iskustvo najveća lekcija kroz koju je prošao u dosadašnjoj karijeri.

Tramp: SAD će preuzeti obogaćeni uranijum iz Irana u odgovarajuće vrijeme

Nedjelja, 14.06.2026 | 09:00

Sjedinjene Američke Države (SAD) će preuzeti obogaćeni uranijum iz Irana u „odgovarajuće vrijeme“, napisao je večeras američki predsjednik Donald Tramp na svojoj društvenoj mreži Truth Social i dodao da će se to dogoditi kada sve bude mirno u Iranu.

Hit koktel ljeta: Frozen cherry margarita izgleda kao iz bara, a pravi se kod kuće

Nedjelja, 14.06.2026 | 10:56

Slatka, osvježavajuća, blago kiselkasta i predivne boje — frozen cherry margarita je piće koje izgleda kao da ste ga naručili u nekom šik baru na moru, a zapravo ga možete napraviti kod kuće za svega nekoliko minuta.

Srušio se američki borbeni avion u državi Vašington, izazvao šumski požar

Nedjelja, 14.06.2026 | 08:43

Američki borbeni avion F/A-18 Hornet srušio se u subotu poslijepodne po lokalnom vremenu u planinskoj oblasti okruga Jakima, u saveznoj državi Vašington, i pritom izazvao šumski požar, saopštili su danas lokalni zvaničnici.