Petak, 01.11.2024 | 19:47
IZVOR: klix.ba

Novo istraživanje: Konzumacija PISTAĆA poboljšava VID i ima niz zdravstvenih benefita

Novo istraživanje pokazalo je da konzumiranje pistacija može poboljšati zdravlje očiju za samo šest sedmica.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Pistaći poboljšavaju vid povećanjem luteina koji ima jako bitnu ulogu i štiti od oštećenja povezanih sa starenjem i podržavanjem moždane funkcije.

Nedavno istraživanje naučnica sa Friedman School of Nutrition Science and Policy na Univerzitetu Tufts pokazalo je da svakodnevna konzumacija pistacija može doprinjeti zdravlju očiju. Sve to povezano je s porastom optičke gustoće makulranog pigmenta zahvaljujući biljnom pigmentu luteinu koji ima ključnu ulogu u zaštiti očiju od plave svjetlosti i oštećenja nastalih kroz godine.

Istraživanje je pokazalo da je konzumacija 57 grama pistaća dnevno tokom 12 sedmica u sklopu ishrane rezultirala povećanjem makularnog pigmenta kod zdravih odraslih osoba srednje i starije dobi. Makularni pigment je važan pokazatelj zdravlja očiju jer štiti mrežnicu.

Glavna autorka istraživanja i neuropsihologinja dr. Tami Sket navela je da su istraživanja pokazala da pistaći nisu samo hranjiv međuobrok, već mogu doprinijeti i zdravlju očiju. Sve to posebno je bitno kada starimo i suočavamo se sa većim rizicima od oštećenja vida.

Lutein u pistacijama ima jako bitnu ulogu u očuvanju zdravlja očiju, a redovna konzumacija pistaći udvostručuje dnevni unos luteina. Osim očuvanja zdravlja očiju, lutein je izuzetno koristan i za mozak.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Milatović pred istorijskim obraćanjem u Evropskom parlamentu: "Važan korak ka članstvu Crne Gore u EU"

Subota, 13.06.2026 | 14:29

Poziv predsjedniku Milatoviću da se obrati Evropskom parlamentu predstavlja snažan politički signal i potvrdu njegove uloge u pozicioniranju Crne Gore kao predvodnice evropskih integracija u regionu.     

EPCG NET: Crna Gora postaje strateški dio evropskog prostora čiste energije i sve atraktivnija za finansiranje

Subota, 13.06.2026 | 14:11

Budva, PR pres servis - Crna Gora je, u posljednjih nekoliko godina, kroz javne politike i regulatorni okvir, napravila značajne iskorake od prostora koji je bio percipiran kao visokorizična periferija i postala dio strateškog proširenja evropskog prostora čiste energije i industrije, a ulaganja u mreže i pravednu tranziciju ključni su za puni potencijal obnovljivih izvora energije.

PES: Pravi se koalicija koja bi zbog postignutih rezultata rušila gradonačelnika Mujovića

Subota, 13.06.2026 | 13:59

Da bi Srđan Perić bio izabran za predsjednika Skupštine Glavnog grada, funkciju koja predstavlja zakonodavnu vlast u Podgorici, neophodno je da prethodno transparentno obezbijedi potrebnu skupštinsku većinu, saopšteno je iz Pokreta Evropa sad (PES).

Klijentima otključana 54,3 miliona eura: Viši sud poništio mjere tužilaštva u vezi sa spornim računima u Adriatic banci

Subota, 13.06.2026 | 14:46

Banka pokrenula dva sudska postupka protiv Centralne banke zbog mjera i izrečenih kazni od 3,6 miliona Nakon mjera tužilaštva i CBCG-a, Adriatic banka izgubila značajan dio prihoda i klijenata. Ako dobije sporove - država plaća obeštećenje...

Nikšić: Osumnjičen da je vršio nasilje i prijetio porodici pa uhapšen

Subota, 13.06.2026 | 14:34

Službenici Odjeljenja bezbjednosti Nikšić su, postupajući po prijavi iz oblasti porodičnog nasilja, u kratkom roku locirali i uhapsili M.L (32) iz Nikšića, i kod istog pronašli i oduzeli vatreno oružje – pištolj marke „Zastava M70“ kojim je prethodno, kako se sumnja, prijetio drugim članovima porodice.

Finale NBA lige obara rekorde gledanosti

Subota, 13.06.2026 | 15:10

Finalna serija NBA lige između Njujork Niksa i San Antonio Sparsa bilježi izuzetnu gledanost, a treća utakmica postala je najpraćeniji finalni meč još od 1998. godine.

Raspisani tenderi: Rudnik daje 121.000 za auta, EPCG 50.000 za karte i hotele

Subota, 13.06.2026 | 14:22

Rudnik uglja kupuje dva hibridna i jedno električno vozilo.

Evropska komisija: Državno tužilaštvo ostvaruje izuzetne rezultate u borbi protiv kriminala

Subota, 13.06.2026 | 13:47

Državno tužilaštvo ostvaruje izuzetne rezultate u suzbijanju svih oblika kriminala, naročito u borbi protiv organizovanog kriminala, korupcije i ratnih zločina, pokazujući snagu i sposobnost da vodi složene i prekogranične istrage – ocjena je Evropske komisije u najnovijem Izvještaju o vladavini prava.

Arijana Grande Bijeloj kući: Ne koristite moju muziku za "odvratne gluposti"

Subota, 13.06.2026 | 15:00

Američka pop zvijezda Arijana Grande pozvala je u četvrtak administraciju Donalda Trampa da prestane da koristi njenu muziku za promovisanje svoje politike.

Herojska reakcija na ušću Bojane: Momci iz restorana spasili čovjeka i dijete

Subota, 13.06.2026 | 13:12

Nesvakidašnji i veoma emotivan događaj odigrao se prije nekoliko dana na ušću rijeke Bojane, kada su brzom intervencijom zaposlenih u jednom od restorana spašeni dijete i čovjek.