Nedjelja, 10.11.2024 | 14:11
IZVOR: net.hr/krstarica.me

NOVO ISTRAŽIVANJE - Mlijeko povećava RIZIK od pojave OZBILJNIH BOLESTI, posebne utiče na žene

Konzumacija mlijeka može povećati rizik od srčanog udara kod oko polovine populacije, pokazalo je novo istraživanje.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Naučnici sa Švedskog univerziteta došli su do zaključka da je konzumacija 400 mililitara mlijeka dnevno povezana sa pet odsto većim rizikom od koronarne bolesti srca, prenosi Ekpress.co.uk.

Veća količina laktoze u kravljem mlijeku može izazvati oštećenje ćelija, ubrzavajući proces starenja srca. Istraživanje je sprovedeno na više od 100.000 ispitanika i utvrđeno je da mlijeko najviše pogađa žene, dok muškarci ne doživljavaju takav efekat tokom konzumiranja napitka.

Međutim, ljudi piju manju količinu mlijeka od zabrinjavajuće doze. U Ujedinjenom Kraljevstvu, prosječna osoba popije 171 mililitar dnevno. Smatra se da je rizik kod žena povećan zbog generalno većeg rizika od srčanih oboljenja. Utvrđeno je da žene koje piju nešto manje od pola litra dnevno imaju 12 odsto veće šanse da obole od srčanih oboljenja.

Ljekari preporučuju uvođenje jogurta u ishranu umjesto mlijeka.

„Naša analiza podržava povezanost između unosa mlijeka većeg od 300 ml dnevno i veće stope srčanih oboljenja i infarkta miokarda (srčani udar), posebno kod žena, ali ne i kod muškaraca“, objasnio je profesor Karl Mihalson. Takođe, rizik kod žena je bio evidentan bez obzira na sadržaj masti.

„Zamjena nefermentisanog mleka fermentisanim, koje se konzumira umjereno, mogla bi da smanji rizike“, savjetuju stručnjaci.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.