Subota, 14.12.2024 | 08:08
IZVOR: n1.hrvatska.hr

U koliko je sati NAJBOLJE POPITI prvu ŠOLJU KAFE?

Ispijanje kafe ima više od potencijalnih zdravstvenih prednosti koje ona pruža, a jedna stručnjak  sugeriše da postoji optimalno vrijeme za konzumaciju napitka s kofeinom.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Pišući za Timesu, Libi Galvin je sugeriše da ispijanje kafe u određeno vrijeme može pomoći nekome da postane ranoranilac i da bi najbolje vrijeme bilo oko 90 minuta nakon što kortizol – tjelesni hormon stresa – dostigne vrhunac.

Prema Libi,  kortizol – koji daje osjećaj budnosti ujutro – doseže vrhunac oko 30 minuta nakon što se probudimo i stoga je najbolje piti kafu nakon što počne padati. Kao rezultat toga, kafa će djelovati tako da održi tu budnost, a ne da je prerano pojača.

Libi je objasnila: “Popijte to sat i po kasnije… nakon što nivo kortizola počne padati, kako biste produžili taj osjećaj jutarnje usredotočenosti.”

Libi je takođe istakla da je važno i vrijeme kada popijete zadnju šolju kafe u danu.

“I popijte posljednju šolju prije ručka. Pet sati nakon konzumacije kofeina, polovina ga još uvijek cirkulira u vašem tijelu, a potpuno se razbistri tek nakon devet ili deset sati nakon prvog gutljaja.”

Osim što pruža psihološki podsticaj ujutro, kafa se takođe smatra pićem koje bi moglo pružiti i fiziološke dobrobiti, a jedna nedavna studija tvrdi da može produžiti nečiji život dvije godine.

Objavljeno u Aging Research Reviews, portugalski tim procijenio je više od 50 studija i pogledao kako kafa utiče na zdravlje i starenje i rekao da piće može produžiti nečiji život za 1,8 godina, piše Express.

Glavni autor studije, Rodrigo Cunha, rekao je: “Znamo da svjetska populacija stari brže nego ikad, zbog čega je sve važnije istražiti prehrambene intervencije koje bi ljudima mogle omogućiti ne samo duži život, već i zdraviji život.”

Međutim, važno je napomenuti da iako kafa može imati neke pozitivne fizičke i psihičke dobrobiti, nema svako pozitivnu reakciju na nju i neka su istraživanja otkrila da ispijanje previše kafe može imati negativan učinak.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Od danas jeftinije sve vrste goriva

Utorak, 11.08.2026 | 08:06

Benzin je od ponoći jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.