Srijeda, 12.02.2025 | 16:04
IZVOR: index.hr

Mlijeko koje nutricionisti smatraju ZDRAVIM – Lakše se VARI

Možda nije prvo na vašoj listi omiljenih pića, ali kozje mlijeko bi moglo da postane nova tajna zdravog srca.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Španski farmaceut i nutricionista Marija de los Anđeles Garsija, poznata i kao Botikarija Garsija, istakla je brojne zdravstvene prednosti kozjeg mlijeka u poređenju sa klasičnim kravljim mlijekom.

Danas se na policama prodavnica mogu naći razna biljna mlijeka – od bademovog i sojinog do ovsenog, pirinčanog, kokosovog i konopljinog. Ali dok traje debata o tome koja je zamjena za kravlje mleko najbolja, nutricionisti poput Garsije skreću pažnju na pitanje: zašto uopšte razmišljati o zamjeni?

Prema analizi, kozje mlijeko bi moglo da bude bolji izbor zbog različite nutritivne strukture. „Proteini u kozjem mlijeku mogu biti lakši za varenje u odnosu na one u kravljem mlijeku.

Takođe, kozje mlijeko stvara manje masnih globula, što nekima olakšava varenje. Ipak, ističem da većina ljudi bez problema svari kravlje mlijeko“, objašnjava nutricionista za Salud.

Upravo zbog ovih karakteristika, kozje mlijeko bi moglo biti idealno za one koji imaju osjetljiv probavni sistem ili pate od problema sa varenjem.

Međutim, stručnjak upozorava da nije pametno samostalno mijenjati ishranu ako imate dugotrajne stomačne tegobe.

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

„Ovo povećanje probavnih smetnji je zbog sve nezdravijeg načina ishrane i života. Ako već neko vrijeme osjećate nelagodnost u stomaku, nemojte eksperimentisati sa ishranom na osnovu usputnih savjeta, jer to može da odloži dijagnozu mogućeg zdravstvenog problema. Uvijek se obratite lekaru da biste dobili individualnu procjenu vašeg stanja“, istakla je Garsija.

Korisno je za ljude koji se bore sa nedostatkom gvožđa

Njene tvrdnje potkrepljuju naučna istraživanja, uključujući studije sa Univerziteta u Granadi, koje su pokazale da kozje mlijeko može pomoći u regulisanju visokog holesterola i očuvanju zdravlja srca.

Takođe može biti od koristi za osobe sa anemijom i one na dugotrajnoj terapiji suplementima gvožđa.

Kozje mlijeko sadrži značajne količine gvožđa, kalcijuma, fosfora i magnezijuma, što pomaže u prevenciji anemije i degenerativnih oboljenja kostiju kao što je demineralizacija.

Kada je u pitanju zdravlje srca, ono sadrži do 40 odsto manje holesterola u odnosu na kravlje mlijeko i bogato je omega-6 masnim kiselinama, koje su poznate po blagotvornom djelovanju na kardiovaskularni sistem.

Eksperti sa platforme Zoe takođe su se uključili u debatu, i rangirali kozje mleko odmah ispod mlijeka bez laktoze na listi najzdravijih opcija.

„Kozje mlijeko je možda lakše za varenje od kravljeg. Osim toga, ono je nutritivno bogatije i sadrži visok nivo vitamina A. Međutim, njegov specifičan ukus možda neće odgovarati svima“, kažu stručnjaci.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Sjutra Dan žalosti u Nikšiću

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:48

Predsjednik Opštine Nikšić Marko Kovačević proglasio je ponedjeljak, 15. jun, Danom žalosti, zbog tragične smrti dvojice mladih sugrađana — Milana Turčinovića i Janka Mrvaljevića.  

Ples Njemačke protiv Kurasaa za ogromnih 7:1!

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:12

Četvorostruki prvak svijeta savladao je Kurasao 7:1 u prvom kolu grupe E i već na startu turnira pokazao da bi ova selekcija mogla da bude mnogo ozbiljnija nego što se govorilo u najavama. Nije to bio samo ubjedljiv rezultat, već utakmica u kojoj je razlika u kvalitetu, ritmu i širini kadra postajala sve očiglednija kako su minuti prolazili.

ANB: Zaštita podataka nije nadzor, već naša odgovornost i obaveza

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:13

Navodi da se softverska rješenja za upravljanje službenim mobilnim uređajima koriste za tajni nadzor ili prisluškivanje zaposlenih nijesu tačni, saopštili su iz Agencije za nacionalnu bezbjednost (ANB).  

MSP Srbije odgovorilo Crnoj Gori: Optužbe potvrđuju hibridno djelovanje prema Beogradu

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:42

Ministarstvo spoljnih poslova Republike Srbije saopštilo je danas da je primilo k znanju saopštenje Ministarstva vanjskih poslova Crne Gore, navodeći da ono, nažalost, predstavlja potvrdu hibridne prirode djelovanja pojedinih krugova u Crnoj Gori prema političkom životu Srbije.

Rovčanin: Samit u Tivtu potvrda evropskog puta Crne Gore i njene međunarodne reputacije

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:25

Poslanik Demokratske Crne Gore Nikola Rovčanin ocijenio je za RTV Podgorica da Samit Evropske unije i Zapadnog Balkana u Tivtu predstavlja snažnu potvrdu evropskog puta Crne Gore i priznanje za dosadašnje rezultate ostvarene u procesu evropskih integracija.

Decibeli probili uši: Škoti priredili navijački spektakl, 40.000 duša pjevalo himnu!

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:46

Povratak Škotske na Svjetsko prvenstvo nakon 28 godina izazvao je veliko oduševljenje među navijačima, koji su u ogromnom broju doputovali u Sjedinjene Američke Države kako bi podržali svoju reprezentaciju.

Osmanagić: Investitori diktiraju cijene stanova, kvadrat u pojedinim djelovima Podgorice i do 3.500 eura

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:35

Kvadrat stana u novogradnji u Crnoj Gori u prvom kvartalu ove godine koštao je u prosjeku 2.445 eura. Ipak, na pojedinim lokacijama u Podgorici cijene su znatno više i dostižu čak 3.500 eura po metru kvadratnom, prenosi RTV Podgorica.

Šarec: Velika je stvar što vas niko ne koči na putu ka EU

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:33

Rezolucija Evropskog parlamenta o Crnoj Gori koja će biti predstavljena početkom naredne sedmice najpozitivnija je do sada i kako očekuje izvjestilac Evropskog parlamenta za Crnu Goru Marjan Šarec, biće prihvaćena. Velika je stvar, kaže Šarec za TVCG, što nas na putu ka Evropskoj uniji niko ne koči, kao što je to bilo ranije. Ne koče nas ni relacije s Hrvatskom, jer bilateralni odnosi, smatra izvjestilac, ne mogu da budu kamen spoticanja jednoj članici na putu ka Uniji.

Janjušević: Kaznena politika u saobraćaju mora biti rigoroznija

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:18

Načelnik policijskog Odsjeka za bezbjednost drumskog saobraćaja Ilija Janjušević saopštio je da je ove godine zabilježen veći broj stradalih u saobraćajnim nezgodama nego prethodne godine, iako je broj nezgoda sa lakše i teže povrijeđenim licima na približno istom nivou.

Tramp oštro kritikovao Netanjahua nakon napada na Bejrut: Sve je bilo spremno za potpis sa Iranom“

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:05

Američki predsjednik Donald Tramp potvrdio je u telefonskom razgovoru za medij Axios da je istorijski sporazum između Sjedinjenih Američkih Država i Irana, koji bi trebalo da okonča sukob, i dalje na snazi i da je planiran za večeras (nedjelja), uprkos izraelskom vazdušnom udaru na Bejrut i iranskim prijetnjama odmazdom.