Ponedjeljak, 14.04.2025 | 14:59
IZVOR: klix.ba

Mit srušen: Smeđa riža NIJE zdravija od bijele – Sadrži više ŠTETNOG elementa

Smeđa riža je dugo bila na glasu kao mnogo zdravija alternativa bijeloj riži. Međutim, novo istraživanje je pokazalo da ona sadrži znatno veće količine arsena.




Foto: Iuustracija/Pixabay

Naime, istraživači su utvrdili da smeđa riža sadrži 24 posto više arsena i 40 posto više neorganskog arsena - poznatog kancerogena - od bijele riže. Redovna konzumiranje bilo kojeg arsena može dovesti do problema s kožom i probavom, kao i do povećanog rizika od dijabetesa, raka i kardiovaskularnih bolesti.

Stručnjaci su istakli da postoji potencijalni rizik od štetnog izlaganja arsenu iz smeđeg šećera među djecom mlađom od pet godina. Smeđa riža akumulira više nivoe arsena, jer se štetni element nakuplja u spoljnimslojevima zrna, koji se zadržavaju u smeđoj riži.

S druge strane, oni se uklanjaju tokom prerade bijele riže. To znači da, iako smeđa riža ima više vlakana i hranjivih materija, ona takođe ima i veću dozu arsena.

Ovo ne znači da biste u potpunosti trebali izbjegavati konzumiranje smeđe riže. Istraživači preporučuju jednostavne metode koje mogu smanjiti sadržaj arsena, kao npr. temeljno ispiranje riže.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

SDT formiralo predmet nakon Kneževićevih tvrdnji o koncesiji Aerodroma

Četvrtak, 11.06.2026 | 10:14

Nakon što je lider Demokratske narodne partije, Milana Kneževića, iznio ozbiljne optužbe u vezi sa tenderskim postupkom davanja Aerodroma Crne Gore pod zakup, Specijalno državno tužilaštvo je formiralo predmet.

Nejmar pred Mundijal: Osjećam se kao dječak koji prvi put igra Svjetsko prvenstvo

Četvrtak, 11.06.2026 | 10:10

Brazilskoj zvijezdi Nejmaru, biće ovo četvrti nastup na Svjetskom prvenstvu, ali priznaje da nikada nije osjećao oviliku emociju i uzbuđenje. Najbolji strijelac u istoriji "selesaa" vjeruje da će Mundijal 2026. biti poseban, iako zbog povrede još nije poznato kada će debitovati na turniru.

Podignuta optužnica protiv još sedam osoba zbog kriminalne organizacije i krijumčarenja

Četvrtak, 11.06.2026 | 10:04

Specijalno državno tužilaštvo je Specijalnom odjeljenju Višeg suda u Podgorici, nakon završene istrage, predalo optužnicu protiv sedam okrivljenih: D.V., B.Č., N.P., D.V., G.O., V.Ž. i D.P., za krivično djelo stvaranje kriminalne organizacije, protiv okrivljenih D.V., B.Č., N.P., D.V., G.O. i V.Ž. i za produženo krivično djelo krijumčarenje, a protiv D.P. i za dva produžena krivična djela krijumčarenje, saopšteno je iz SDT-a.

Odbio Liverpul, stiže na Baj arenu - Hertino čudo od djeteta u Leverkuzenu

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:47

Imao je poziv jednog od najvećih klubova Evrope, ali želja da nastavi da se razvija u svojoj domovini bila je važnija - vezni fudbaler i čudo od djeteta Kenet Ajhorn prešao je iz Herte u Bajer Leverkuzen.

Rovčanin: DPS Bijelo Polje u budžetskoj godini predložio niz mjera usmjerenih na unapređenje kvaliteta života mladih

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:52

Član Opštinskog odbora DPS Bijelo Polje, Nebojša Rovčanin, poručio je da mladi ljudi moraju biti u centru razvojnih politika Bijelog Polja.

Cetinje sjutra bez vode 12 sati

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:42

Kompletnom gradskom području kao i selima duž transportnog cjevovoda, biće obustavljeno vodosnadbijevanje u petak, 12. juna 2026. godine od 8 do 22 časa, saopšteno je iz cetinjskog Vodovoda.

Vens: Netanjahu griješio u nekim stvarima, naši interesi nisu uvijek usklađeni

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:35

Potpredsjednik Sjedinjenih Američkih Država Džej Di Vens izjavio je da interesi Sjedinjenih Američkih Država i Izraela nisu uvijek u potpunosti usklađeni i da je izraelski premijer Benjamin Netanjahu "svakako pogriješio u nekim stvarima".

Simović Zvicer: Državnim službenicima radni odnos treba da prestaje sa 67, a ne sa 66 godina

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:27

Državnim službenicima i namještenicima radni odnos po sili zakona trebalo bi da prestaje sa navršenih 67 godina života i najmanje 15 godina staža osiguranja, jer bi primjena niže starosne granice od 66 godina predstavljala nepovoljniji tretman i mogla bi se smatrati direktnom diskriminacijom po osnovu starosti, ocijenila je profesorica radnog prava prof. dr Vesna Simović Zvicer.

SAD: Lažni navodi Irana da je Ormuz zatvoren i da su pogođeni naši ratni brodovi

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:13

Centralna komanda vojske Sjedinjenih Američkih Država (CENTCOM) saopštila je da su njene snage završile dodatne napade u samoodbrani na više ciljeva u Iranu, po nalogu vrhovnog komandanta.

Proširenje prioritet EU: Zapadni Balkan uhvatio evropski talas

Četvrtak, 11.06.2026 | 09:03

Evropska komesarka za proširenje Marta Kos poručila je da je mjesto cijelog Zapadnog Balkana u Evropskoj uniji, naglašavajući da proširenje danas predstavlja mnogo više od političkog procesa – ono je dio evropske bezbjednosne i razvojne strategije.