Utorak, 15.04.2025 | 18:41
IZVOR: nezavisne.com

Ne morate se potpuno ODREĆI SLATKIŠA - Umjerena konzumacija može biti korisna za ZDRAVLJE SRCA

Da li ste znali da povremeno uživanje u slatkišima može pozitivno uticati na srce?




Foto: Ilustracija/ Pexels

Suprotno popularnom vjerovanju, čini se da ne moramo u potpunosti da eliminišemo šećer iz naše ishrane da bismo ostali zdravi.

Prema novoj studiji, male količine šećera mogu dovesti do boljih kardiovaskularnih ishoda od potpunog izbacivanja šećera iz ishrane. Naravno, ključ je umjerenost i pažljiv odabir vrste šećera.

Novo istraživanje, objavljeno u časopisu Frontiers in Public Health, pokazalo je da konzumiranje šećera iz pekarskih proizvoda, čokolade ili aditiva poput meda može biti povezano sa boljim zdravljem srca u poređenju sa konzumiranjem napitaka zaslađenih šećerom. Istraživači su analizirali podatke od skoro 70.000 ljudi i zaključili da niske ili umjerene količine šećera, oko 7,5 odsto dnevnog energetskog unosa, daju najbolje rezultate za zdravlje srca.

Vrsta šećera, društveni odnosi i zdravlje

Stručnjaci objašnjavaju da se tečni šećeri, poput onih u zaslađenim napicima, brže probavljaju i mogu izazvati nagli skok šećera u krvi, dok čvrsti slatkiši, poput peciva ili čokolade, često sadrže dodatne hranljive materije koje usporavaju varenje. Ovo rezultira stabilnijim oslobađanjem šećera i smanjenim rizikom od prekomjerne konzumacije.

Istraživači takođe naglašavaju važnost socijalnog aspekta u konzumiranju slatkiša. Na primjer, u Švedskoj, tradicija "fike", koja uključuje kafu i slatke grickalice, povezana je sa jačanjem društvenih veza, što ima pozitivan uticaj na zdravlje kardiovaskularnog sistema.

Kako integrisati šećer u zdrav način života?

Iako male količine šećera mogu pružiti zdravstvene koristi, stručnjaci ističu da većina ljudi konzumira previše šećera. Umjesto da ga potpuno isključite, težite umjerenom unosu - 25 do 37,5 grama dnevno, u zavisnosti od vašeg energetskog unosa. Kombinujte slatke poslastice sa fizičkom aktivnošću i uravnoteženom ishranom da biste postigli optimalne rezultate za svoje zdravlje.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Beker: Zverev je konačno dobio ono što je zaslužio, ovo je istorijski trenutak

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:30

Boris Beker nije krio emocije nakon istorijskog uspjeha Aleksandra Zvereva, koji je došao do prvog Grend slem trofeja u karijeri. Legendarni njemački teniser istakao je da je njegov sunarodnik konačno nagrađen za dugogodišnji rad i upornost.

Ljekar danske reprezentacije: Eriksen je dobro, pejsmejker je reagovao kako treba

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:20

Danski fudbaler Kristijan Eriksen, koji se srušio tokom prijateljske utakmice protiv Ukrajine, dobro se osjeća i biće podvrgnut daljim pregledima, rekao je ljekar reprezentacije Morten Boesen.

"Super Mario Galaxy Movie" postao prvi film u 2026. godini koji je zaradio više od milijardu dolara

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:12

Animirani film "Super Mario Galaxy Movie" premašio je granicu od milijardu dolara zarade u bioskipima, čime je postao prvi film u 2026. godini koji je ostvario taj rezultat.

Humanitarna akcija Parking servisa Podgorica 11. juna

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:01

Humanitarna akcija Parking servisa Podgorica pod sloganom „Parking je danas human“ biće održana u četvrtak 11. juna.    

Crna Gora i Austrija nastavljaju naučnu saradnju kroz devet novih projekata

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:00

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija (MPNI) i Federalno ministarstvo za žene, nauku i istraživanje Austrije realizovali su Konkurs za sufinansiranje naučne i tehnološke saradnje između dvije države za period od 2026. do 2028. godine, u okviru Sporazuma između Vlade Crne Gore i Vlade Austrije o naučnoj i tehnološkoj saradnji, saopšteno je iz MPNI.  

Kalas: Prvo prekid vatre pa pregovori Rusije i Ukrajine

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:50

Visoka predstavnica EU za spoljnu politiku i bezbjednost Kaja Kalas izjavila je danas da će na neformalnom sastanku ministara odbrane EU na Kipru, glavne teme biti Ukrajina, Bliski istok i Evropska bezbjednosna strategija.

Tramp: Ja donosim odluke, Netanjahu će morati da prihvati sporazum

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:43

Američki predsjednik poručio da on donosi odluke kada je riječ o pregovorima sa Teheranom, dok izraelski premijer, kako tvrdi, neće moći da ignoriše eventualni dogovor Vašingtona i Irana.

Na putu Podgorica - Cetinje: Vozilo završilo na krovu

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:35

Na putu Podgorica - Cetinje jutros je došlo do saobraćajne nezgode.

Brković: Napadači i dalje u bjekstvu, nećemo dozvoliti da Podgoricom šetaju banditi

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:30

Sedam dana nakon napada u kojem je teško povrijeđen oglasio se odbornik Ujedinjene Crne Gore u Skupštini Glavnog grada, Milivoje Brković, navodeći da osumnjičeni još nijesu privedeni. Poručio je da neće odustati od zahtjeva za pravdu i upozorio na moguće pokušaje uticaja na svjedoke i oštećene.

Uhapšeni državljani Srbije, pokušali da prokrijumčare hranu vrijednu preko 3.000 eura

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:15

Granična policija je u Rožajama uhapsila dva državljanina Srbije, zbog sumnje da su pokušali da prokrijumčare prehrambene proizvode.