Petak, 18.04.2025 | 16:38
IZVOR: klix.ba

Evo zašto biste svakodnevno TREBALI unositi PROBIOTIKE - Istraživanje otkrilo iznenađujući BENIFIT

Kako raste interes o vezi zdravlja crijeva i mentalnog zdravlja, istraživači su otkrili da bi probiotici mogli biti sljedeći revolucionarni dodatak u borbi protiv negativnih emocija i stresa.




Foto: Ilustracija/ Pixabay

Nova studija objavljena u časopisu Mental Health Research otkrila je da su dnevni dodaci probiotika povezani sa značajno smanjenom anksioznošću, stresom i umorom kod zdravih odraslih osoba.

Učesnici studije su svakodnevno prijavljivali svoje raspoloženje i primijetili su poboljšanje raspoloženja nakon dvije sedmice uzimanja probiotika.

Probiotici su dobre bakterije u vašim crijevima, koje se nalaze u fermentiranoj hrani poput jogurta. Da bi vaša crijeva bila zdrava , te bakterije se moraju hraniti i održavati – u čemu vam mogu pomoći hrana i suplementi bogati probioticima.

Za studiju, učesnici su podijeljeni u dvije grupe, pri čemu je jedna grupa uzimala probiotik koji sadrži devet bakterijskih sojeva tokom 28 dana, a druga je dobila placebo. Ispitanici su zatim ispunjavali psihološke upitnike, dnevni izvještaj o raspoloženju i kompjuterske zadatke testirajući kako obrađuju svoje emocije.

Nakon što su dosegli dvosedmičnu granicu, istraživači su primijetili da se negativno raspoloženje grupe probiotika značajno smanjilo, dok nije bilo uticaja na pozitivno raspoloženje.

"Zapanjujuće je da smo jednostavnim pitanjem učesnika kako se osjećaju svaki dan mogli otkriti korisne efekte probiotika na raspoloženje.

Sve je više dokaza da zdravlje crijeva utiče na vaše mentalno zdravlje .

"Veza crijeva i mozga pruža različite puteve kroz koje bakterije u crijevima mogu uticati na to kako se osjećamo i ponašamo, uključujući preko vagusnog živca, imunološkog sistema i hormona", rekla je osnivač studije Katerina Johnson. To znači da naša crijeva direktno komuniciraju s našim mozgom, utičući na naše mentalno zdravlje.

Upala u crijevima takođe može dovesti do poremećaja raspoloženja, pokazuju studije, uključujući probleme mentalnog zdravlja koji se odnose na anksioznost.

U ovoj novoj studiji, istraživači su otkrili da grupa koja je uzimala probiotike nije imala samo ukupno smanjenje negativnih emocija, već i niže osjećaje anksioznosti, stresa, brige i razmišljanja.

"Možda bi se u budućnosti probiotici mogli ciljano koristiti kao rana intervencija kako bi se smanjile šanse da negativni osjećaji napreduju do stanja mentalnog zdravlja kao što je depresija, iako bi bilo potrebno više istraživanja da se to potvrdi", kaže Steenbergen.

Istraživači su takođe primijetili da su oni koji su imali najveći učinak od probiotika na njihovo raspoloženje, bili oni koji su se sami opisali kao osobe koje izbjegavaju rizik.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

"Super Mario Galaxy Movie" postao prvi film u 2026. godini koji je zaradio više od milijardu dolara

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:12

Animirani film "Super Mario Galaxy Movie" premašio je granicu od milijardu dolara zarade u bioskipima, čime je postao prvi film u 2026. godini koji je ostvario taj rezultat.

Humanitarna akcija Parking servisa Podgorica 11. juna

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:01

Humanitarna akcija Parking servisa Podgorica pod sloganom „Parking je danas human“ biće održana u četvrtak 11. juna.    

Crna Gora i Austrija nastavljaju naučnu saradnju kroz devet novih projekata

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 10:00

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija (MPNI) i Federalno ministarstvo za žene, nauku i istraživanje Austrije realizovali su Konkurs za sufinansiranje naučne i tehnološke saradnje između dvije države za period od 2026. do 2028. godine, u okviru Sporazuma između Vlade Crne Gore i Vlade Austrije o naučnoj i tehnološkoj saradnji, saopšteno je iz MPNI.  

Kalas: Prvo prekid vatre pa pregovori Rusije i Ukrajine

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:50

Visoka predstavnica EU za spoljnu politiku i bezbjednost Kaja Kalas izjavila je danas da će na neformalnom sastanku ministara odbrane EU na Kipru, glavne teme biti Ukrajina, Bliski istok i Evropska bezbjednosna strategija.

Tramp: Ja donosim odluke, Netanjahu će morati da prihvati sporazum

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:43

Američki predsjednik poručio da on donosi odluke kada je riječ o pregovorima sa Teheranom, dok izraelski premijer, kako tvrdi, neće moći da ignoriše eventualni dogovor Vašingtona i Irana.

Na putu Podgorica - Cetinje: Vozilo završilo na krovu

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:35

Na putu Podgorica - Cetinje jutros je došlo do saobraćajne nezgode.

Brković: Napadači i dalje u bjekstvu, nećemo dozvoliti da Podgoricom šetaju banditi

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:30

Sedam dana nakon napada u kojem je teško povrijeđen oglasio se odbornik Ujedinjene Crne Gore u Skupštini Glavnog grada, Milivoje Brković, navodeći da osumnjičeni još nijesu privedeni. Poručio je da neće odustati od zahtjeva za pravdu i upozorio na moguće pokušaje uticaja na svjedoke i oštećene.

Uhapšeni državljani Srbije, pokušali da prokrijumčare hranu vrijednu preko 3.000 eura

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:15

Granična policija je u Rožajama uhapsila dva državljanina Srbije, zbog sumnje da su pokušali da prokrijumčare prehrambene proizvode.

Za četiri znaka Zodijaka ljeto donosi preokret života

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:10

Mjesec jun u koji smo sigurno uplovili donosi životni preokret kakav se čeka godinama, i to tačno za četiri znaka kojima je ovaj trenutak davno obećan. Pare napokon liježu tamo gdje treba, muke se rješavaju same od sebe, a vi konačno vidite da je život najzad stao na vašu stranu.

Teheran žestoko uzvratio: Sirene odjekuju Jeruzalemom i Tel Avivom

Ponedjeljak, 08.06.2026 | 09:01

Nakon što je Izrael tokom noći izveo napade na ciljeve u Iranu kao odgovor na prethodne iranske udare, jutros je uslijedio novi val raketnih napada iz Irana na izraelsku teritoriju.