Srijeda, 14.02.2018 | 21:05
IZVOR: b92.net

JUŽNO OD JAPANA: Otkrivena vulkanska kupa, može da izazove katastrofu

Jedna od najvećih vulkanskih kupa na svijetu otkrivena je u podvodnom vulkanu južno od Japana, što sugeriše da se unutar nje nalazi ogromna količina magme.

Foto: Thinkstock

Njena struktura formirana je tokom supererupcije koja se na tom mjestu dogodila prije 7.300 godina ostavljajući šupljinu veličine 12 kilometara.

Smatra se da je ta erupcija zbrisala drevnu kulturu Jomona, koja je tada nastanjivala južno japansko ostrvo Kjušu.

Supererupcije su rijetke, ali razarajuće i mogu imati globalni uticaj zbog velike količine vulkanskog pepela i hemikalija koje izazivaju "vulkansku zimu".

Istraživači koji su došli do ovog otkrića ističu da postoji vjerovatnoća da dođe do supererupcije na istom mjestu, pri čemu se oslobađa nevjerovatna količina magme pri samo jednoj eksploziji.

"Iako je vjerovatnoća da dođe do gigatske erupcije jedan odsto u narednih 100 godina, procjenjuje se da bi broj žrtava mogao da bude 100 miliona u najgorem mogućem scenariju“, ističe profesor Jošijuki Tacumi.

Na osnovu rezultata tri istraživanja koja su sprovedena tokom 2017. godine, prodesor Tacumi i njegov tim istraživali su kalderu vulkana. Kaldera je krater koji se formira urušavanjem vulkanske kupe nakon vulkanse erupcije, piše Independent.

Tada je i otkrivena vulkanska kupa koja se nastavlja na kalderu. Analizirajući kamenje iz kupe otkriveno je da je nastalo od stvrdnute lave, daleko manjom erupcijom od one koja se dogodila prije 7.300 godina.

Nakon daljeg istraživanja ustanovljena je rastuća količina magme. Naučnici navode da to ne znači da je sljedeća erupcija odmah iza ugla, ali bi komora magme mogla da izazove ozbiljnu erupciju.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Scientific Report, a profest Tacumi planira da u martu posjeti ovo mjesto kako bi potvrdio rezultate.

Nikad ne biste pogodili šta vozi: LADY GAGA je skromna kada je izbor AUTOMOBILA u pitanju

Četvrtak, 21.03.2019 | 18:12

Prema poslednjim procjenama Lady Gaga ima preko 300 miliona USD, ali to je ne sprječava da u nekim stvarima bude skromna.

TRAGEDIJA: Pljevljak STRADAO dok je sjekao drva u selu!

Četvrtak, 21.03.2019 | 18:14

Pljevljak Ivan Brković (36) stradao je danas oko podneva dok je sjekao drva u pljevasljkom selu Čestin.

Predviđene IZMJENE ZAKONA: Troškovi operacije PROMJENE POLA biće BESPLATNI

Petak, 22.03.2019 | 08:16

Troškovi operacije pola za transrodne osobe ubuduće će, ne samo u praksi, već i prema zakonu, biti pokrivene u potpunosti.

Pale TEŠKE UVREDE: Milan Stanković NAPUSTIO EMISIJU zbog SVAĐE sa Kijom Kockar - „Nije ti ovo ‘Zadruga’”

Petak, 22.03.2019 | 09:19

Pjevač Milan Stanković prije tri dana napustio je snimanje šoua „Pinkove zvezdice - All Stars”, i to nakon verbalnog okršaja sa Kijom Kockar, kojoj je u jednom trenutku poručio: „Nije ti ovo ‘Zadruga’.”

Knežević organizatorima protesta: "Jedino je važno da su svi na Trgu sa istim ciljem, a to je odlazak Mila Đukanovića"

Četvrtak, 21.03.2019 | 19:34

Odbjegli tajkun, lice sa crvene Interpolove potjernice, predsjednik Atlas grupe Duško Knežević, organizatorima protesta je poručio da je suviše važan trenutak da bi solirali, te ih ponovo upozorio da ne može u sporazumu koji su napisali bez konsultacija sa drugima, da izostane zahjev za ostavkom Mila Đukanovića i da ne mogu, umjesto sa njim, da se obračunavaju sa opozicijom ili dijelom opozicije.

UŽIVO: U oslabljenom sastavu SOKOLOVI pokušaće da ostvare pozitivan rezultat u Sofiji

Petak, 22.03.2019 | 17:59

Crna Gora gostuje Bugarskoj u prvom meču kvalifikacija za Evropsko prvenstvo.

Organizatori protesta 'Odupri se': ''Pozivamo sve opozicione PARTIJE večeras na SASTANAK''

Petak, 22.03.2019 | 17:49

"Zbog potrebe usaglašavanja Sporazuma sa pojedinim političkim subjektima koji su to zatražili, Pokret Odupri se, poziva sve opozicione partije i poslanike na sastanak večeras u 21h"

Rijekom je tekla CRVENA FARBA?: Komunalna policija ispituje PORIJEKLO nepoznate tečnosti u Limu

Petak, 22.03.2019 | 17:01

Iz Euromosta kažu da je interesantno da se sve dešava na Svjetski dan voda i da neće biti napretka dok se počinioci ne kazne.

FOTO: "Bićeš mrtav za tri dana" : Košarkaška zvijezda CSKA dobio ozbiljnu PRIJETNJU

Petak, 22.03.2019 | 16:33

Klajburnova supruga je dobila poruku u kojoj joj je nepoznati čovjek saopštio da će njen suprug biti ubijen u naredna tri dana.

"San je ono što se ŽELI, a ŽIVOT je buđenje": 10 MUDRIH citata MEŠE SELIMOVIĆA za sva vremena!

Petak, 22.03.2019 | 15:09

"San je ono što se želi, a život je buđenje."

Crnogorski Telekom: Večerašnja utakmica reprezentacije nedostupna za 60% građana Crne Gore

Petak, 22.03.2019 | 15:02

Još jednom pozivamo vlasnike TV Nova M da uvaže apel državnih institucija i cjelokupne javnosti, i da u skladu sa zakonom svim građanima Crne Gore omoguće praćenje prenosa utakmica crnogorske fudbalske reprezentacije. Smatramo da je nedopustivo da se sportski program od značaja za cijelu državu i sve njene građane koristi kao sredstvo ucjene protiv drugih operatora sa kojima TV Nova M ne dijeli vlasničku strukturu, saopšteno je iz Crnogorskog Telekoma.

"KRIK" Edvarda Munka ne odražava ANKSIOZNOST: Istoričari otkrili pozadinu ČUVENOG SLIKARSKOG DJELA!

Petak, 22.03.2019 | 14:50

"Krik“ norveškog slikara Edvarda Munka jedna je od najpoznatijih slika u istoriji umjetnosti koja je postala i dio popularne kulture.

Bendi mečevi u Meridianu

Petak, 22.03.2019 | 14:48

Fudbal, košarka, rukomet, tenis na sve si se kladio do sada i želiš nešto drugačije.

FITNES rutina u 20,30, 40 GODINAMA: Drage DAME, ovo su IDEALNE vježbe za VITKU FIGURU!

Petak, 22.03.2019 | 13:37

Saznajte kako u svakoj dekadi svog života da izgubite najviše kilograma.

"Za to krivite MAJKU i TATU": Naučnici tvrde - PRVOROĐENA djeca su PAMETNIJA od svojih BRAĆE i SESTARA

Petak, 22.03.2019 | 13:35

Jeste li se ikada osjećali kao da su vaši roditelji uvijek više voljeli vašeg starijeg brata? Možda je u djetinjstvu dobio puno više pažnje roditelja, a od toga i više koristi koje su mu kasnije u životu pomogle kako bi puno više postigao.