Ponedjeljak, 29.09.2025 | 20:12
IZVOR: una.rs

Da li je jabukovo sirće zaista čudotvorno za MRŠAVLJENJE?

Naučnici konačno imaju odgovor. 




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Jabukovo sirće postalo je "čudo za zdravlje" na društvenim mrežama, a nedavna studija prozvala ga je čudotvornim za mršavljenje.,

Ipak, morali su da je povuku zbog nedostatka statističkih podataka.

Jabukovo sirće su hvalili za mnoge stvari - od detoksikacije tela do snižavanja šećera u krvi, pa sve do toga da bude tajno oružje za topljenje masnoće na stomaku. Barem jedna od tih tvrdnji možda je zasnovana na lošoj nauci.

Studija koja je u središtu tvrdnje da jabukovo sirće može pomoći u gubitku težine prvobitno je objavljena u martu 2024. godine u časopisu BMJ Nutrition, Prevention & Health. Međutim, 23. septembra 2025. godine, BMJ je objavio povlačenje tog rada, u kom je navedeno da ispijanje razređenog jabukovog sirćeta svakog jutra pomaže tinejdžerima i mladim odraslim osobama sa prekomernom težinom da izgube nevjerovatnih 7 do 8 kilograma za samo 12 nedjelja.

Navodi se da su čak i njihovi nivoi šećera u krvi i holesterola izgledali savršeno uredni.

Studija se brzo proširila internetom, a influenseri sa TikToka i Instagrama koji se bave ovom tematikom su je proglasili novim "jevanđeljem". Vjerovatno postoje milioni ljudi širom sveta koji su počeli da konzumiraju ovu aromatizovanu tečnost i pitaju se zašto ne gube toliko kilograma kao tinejdžeri u studiji.

Nakon što su kolege naučnici i BMJ-ov tim za integritet detaljnije proučili podatke, otkrili su da statistički podaci studije nedostaju. Nešto se nije slagalo, jer je veliki dio podataka sadržao "nevjerovatne vrijednosti".

Učesnici, koji su uglavnom bili između 12 i 25 godina, možda nisu ni bili pravilno kategorisani. Neki su još uvijek rasli i možda nisu bili odgovarajući kandidati za posmatranje gubitka težine. Autori nisu čak ni unaprijed registrovali svoje kliničko ispitivanje, što je velika prepreka u naučnoj zajednici.

Stručnjaci su takođe kritikovali studiju zbog nedostatka transparentnosti. Nema detaljne analize ishrane učesnika, niti potvrde njihovih životnih navika koje su možda doprinijele gubitku težine.

Studija je tvrdila da pijenje jabukovog sirćeta može pomoći u gubitku kilograma, ali nije pružila nikakve dokaze da je jabukovo sirće uopšte glavni pokretač tog gubitka težine.

Autori su pristali na povlačenje članka, pripisujući nedostatke iskrenim greškama.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Klikovac: Stojoviću, što ne kažete da ste nakon 2021. godine bili član jedne komisije Glavnog odbora DPS-a

Subota, 13.06.2026 | 16:06

"Panika je zbog fotelja i apanaža koje Stojović dobija iz državnog budžeta. Sramota", naveo je odbornik DPS-a.   

Herojska reakcija na ušću Bojane: Momci iz restorana spasili čovjeka i dijete

Subota, 13.06.2026 | 13:12

Nesvakidašnji i veoma emotivan događaj odigrao se prije nekoliko dana na ušću rijeke Bojane, kada su brzom intervencijom zaposlenih u jednom od restorana spašeni dijete i čovjek.

FOTO: Morsko dobro uredilo gradsku plažu PIZANA

Subota, 13.06.2026 | 08:08

JP za upravljanje morskim dobrom Crne Gore pokrenulo je projekat uređenja plaže Pizana, koja krasi Stari grad i predstavlja jedan od simbola Budve, sa ciljem da građanima bude dostupna kao javno kupalište, bez zakupa i komercijalnih ograničenja.

Šaranović: Herojski podvig pilota Boškovića i Vukadinovića

Subota, 13.06.2026 | 10:26

Ministar unutrašnjih poslova Crne Gore Danilo Šaranović sastao se sa pilotima Avio-helikopterske jedinice MUP-a Borisom Boškovićem i Draškom Vukadinovićem, kao i članom posade Nikolom Milićem koji su prije nekoliko dana savladali veoma složenu i zathjevu situaciju iznad Prokletija.

Perić: Dobio sam podršku DNP-a i DPS-a za izbor za predsjednika Skupštine Glavnog grada

Subota, 13.06.2026 | 11:26

 Odbornik Pokreta Preokret Srđan Perić saopštio je da je za izbor na funkciju predsjednika Skupštine Glavnog grada dobio usmenu podršku DNP-a i pisanu podršku DPS-a, navodeći da postoje naznake da bi podrška mogla biti i šira od potrebne većine, prenosi Portal RTCG.

Vremenska prognoza - NEDJELJA donosi OVE temperature

Subota, 13.06.2026 | 21:57

U nedjelju se očekuje pretežno sunčano i toplo vrijeme, uz slab do umjeren razvoj dnvne oblačnosti.

Istorijski sporazum na pomolu: Tramp napravio veliki ustupak Iranu, potpisivanje najavio za sjutra

Subota, 13.06.2026 | 21:56

Američki predsjednik Donald Trump objavio je da je postignut historijski sporazum s Iranom koji bi u potpunosti trebao transformisati odnose na Bliskom istoku i spriječiti Teheran da ikada dođe do nuklearnog oružja.

Podgorica: Četrnaestogodišnjak brutalno pretučen, policija traga za počiniocima

Subota, 13.06.2026 | 20:44

Četrnaestogodišnji dječak pretučen je u četvrtak veče, nešto poslije 21 čas, u naselju Masline, a napala ga je grupa vršnjaka uzrasta od 14 do 17 godina, ispričala je Vijestima porodica pretučenog dječaka.

Olimpijakos šampion Grčke

Subota, 13.06.2026 | 21:10

Košarkaši Olimpijakosa odbranili su titulu šampiona Grčke.

Optužnica zbog prevare "teške" skoro 90.000

Subota, 13.06.2026 | 21:21

Osnovno državno tužilaštvo u Podgorici podiglo je pred Osnovnim sudom optužnicu protiv Lj.G. zbog krivičnog djela prevara u produženom trajanju.  

Kraj velike karijere: Bojan Dubljević rekao zbogom

Subota, 13.06.2026 | 21:46

Nezaboravan put, na koji je krenuo iz rodnog Nikšića, sada je i definitivno završen - jedan od simbola crnogorske košarke, Bojan Dubljević, završio je karijeru.  

Orban: Nikada neću odustati

Subota, 13.06.2026 | 20:33

Bivši premijer Mađarske i lider opozicione stranke Fides Viktor Orban izjavio je danas da je njegova partija pretrpjela "težak poraz" na nedavnim izborima i da je neophodna organizaciona i politička rekonstrukcija, uz poruku da "nikada neće odustati".

Budućnost energetike posmatrati kroz partnerstvo čovjeka i vještačke inteligencije

Subota, 13.06.2026 | 18:44

Budućnost energetike treba posmatrati kroz partnerstvo čovjeka i vještačke inteligencije, pri čemu tehnologija služi kao alat za podršku stručnjacima, a ne njihova zamjena, jer će njena uspješna primjena i dalje zahtijevati eksperte koji poznaju i razumiju tu oblast.

Dejvid Bekam nikad iskreniji: Bez Viktorije je nemoguće, zbog djece ustajem

Subota, 13.06.2026 | 20:21

Bivši engleski fudbalski reprezentativac i globalna sportska ikona Dejvid Bekam dobio je zvijezdu na Bulevaru slavnih u Holivudu, na svečanosti održanoj u petak, 12. juna.  

Komunalci uklonili divlju deponiju u Perazića dolu

Subota, 13.06.2026 | 20:08

Pražnjenje kontejnera predstavlja dio redovnog i kontinuiranog operativnog programa rada Komunalnog Budva i sprovodi se na teritoriji cijele opštine Budva, avela je portparolka Komunalnog Budva Aleksandra Rajković.